VIDEO: Wawancara Kasma Daniel, penunggang Malaysia yang tamat latihan Yamaha VR46 Mastercamp

Kasma Daniel Kasmayudin, 16, dari Skudai, Johor menjadi ‘wakil’ pelumba motosikal dari Malaysia yang baru saja tamat daripada mengikuti program latihan Yamaha VR46 Mastercamp yang bertempat di Tavullia, Itali. Di bawah program berkenaan, beliau menjalani sesi latihan bersama empat lagi pelumba muda Asia di bawah kendalian pelumba lagenda MotoGP dunia, Valentino Rossi.

Program yang mula dianjurkan pada 2014 itu menyaksikan Rossi berkongsi pengalamannya di litar lumba bersama peserta yang terlibat, dalam usaha mengembangkan bakat pada pelumba-pelumba muda yang berpotensi dan terpilih untuk mengikuti program berkenaan.

Tonton video wawancara bersama Kasma Daniel berkaitan pengalamannya ketika di sana. Selain beraksi di dalam perlumbaan Petronas Cub Prix, Daniel turut bersaing di dalam perlumbaan Asia Road Racing Championship (ARRC) bersama pasukan Yamaha Finson Motorsport.

Malaysia kini mempunyai satu lagi sebab untuk berbangga, kali ini untuk pelumba muda ini. Semoga beliau mampu berkembang dan mengharumkan nama negara di peringkat yang lebih tinggi selepas ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required