Benelli TnT25 bakal berada di Malaysia – RM12,990

Benelli_TnT25_BM_1

Benelli Keeway Motorcycles Sdn Bhd (BKM) pemasang dan pengedar motosikal jenama Benelli dan Keeway di Malaysia akan melancarkan sebuah model baharu pertengahan bulan Januari ini.

Benelli TnT25 merupakan keluarga terbaharu dalam rangkaian model Benelli di Malaysia, akan mula berada di pasaran tempatan selewat-lewatnya sebelum penghujung Januari ini di semua rangkaian pengedar yang bertauliah.

Beberapa buah negara termasuk Itali, India, Thailand dan Indonesia telah pun mula memasarkan model ini sejak November lalu. Kemasukannya ke Malaysia adalah bagi memenuhi permintaan pengguna yang mahu menaik taraf kelas motosikal dari cub ke naked sport.

Pengurus Kanan Pembangunan Perniagaan, Komunikasi dan Hubungan Luar BKM, Wan Najib Wan Daud berkata, Benelli TnT25 adalah model naked sport terbaharu dari keluarga Benelli di mana sebelum ini pasaran tempatan telah pun diperkenalkan dengan model TnT300, Tnt600 dan TnT899 dan TreK 1190.

“Kemasukan model baru ini adalah untuk memberi pilihan kepada pengguna sedia ada atau yang baru selain memberi kemudahan untuk tidak perlu menaik taraf kelas lesen B2 kepada B,” katanya.

Wan Najib menambah, BKM ada menerima cadangan dari pengguna agar memperkenalkan model di bawah 300cc bagi memberi kemudahan kepada pengguna yang tidak mahu menaik taraf kelas lesen dan percaya model Benelli TnT25 adalah yang terbaik untuk golongan ini.

Benelli TnT25 menggunakan enjin silinder tunggal selain beberapa perubahan kecil dilakukan terhadap model baru ini seperti penggunaan bahan api yang ekonomi, sistem gantungan teleskopik terbalik 41mm dan sistem pembrekan dengan cakera tunggal 280 mm.

“Pengenalan model ini adalah untuk memberi pilihan kepada pengguna selain mengukuhkan kedudukan jenama Benelli di pasaran tempatan namun jika ia berjaya memberi impak yang besar kepada pasaran ia merupakan bonus kepada BKM,” katanya lagi.

Benelli TnT25 akan dijual pada harga RM12,990 (tidak termasuk GST) dan didatangkan di dalam dua warna pilihan iaitu merah dan hijau.

Model tersebut didatangkan dalam tempoh jaminan selama setahun atau 10,000 kilometer (yang mana datang dahulu) dan tempoh jaminan boleh dilanjutkan lagi untuk tiga bulan dengan syarat pemilik harus mendaftar pembelian melalui laman web BKM iaitu www.benelli.keeway.my

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required