Lexus tayang teaser model unggul LS generasi akan datang – bakal diperkenalkan di Detroit 2017

Lexus tayang teaser model unggul LS generasi akan datang – bakal diperkenalkan di Detroit 2017

Imbas kembali sejarah terdahulu pada tahun 1989 apabila Lexus melakukan kejutan dengan memperkenalkan model mewah LS 400, yang dibikin untuk dipamerkan di Detroit Auto Show. Pelancarannya menandakan kelahiran jenama Lexus dan LS yang asalnya telah menawarkan prestasi, kesenyapan dan kemewahan yang berpadanan, bagi berhadapan dengan pesaingnya yang lain pada era tersebut.

Tahun demi tahun berlalu, kini memasuki angka ke 28 tahun usianya, Lexus bakal memperkenalkan model unggul LS generasi kelima di North American International Auto Show 2017 yang bakal berlangsung bulan hadapan. Ia akan menjadi “kereta bertaraf dunia” dengan merentasi lebih 90 buah negara di seluruh global, ditampilkan dengan imej baharu yang lebih menonjol serta gaya ala coupe.

Ia dibangun berdasarkan senibina global serba baharu ciptaan Lexus bagi kenderaan mewah (GA-L), platform pacuan roda-belakang – merupakan versi lanjutan yang pernah digunakan oleh LC Coupe, dengan menawarkan pengalaman lebih berdinamik di jalan raya, itu janji Lexus. Malah ia turut menawarkan kabin yang luas, sarat dengan elemen mewah dan dipenuhi pelbagai teknologi terkini. Malah ia juga disasarkan untuk bersaing dengan model termasuk Mercedes-Benz S-Class dan BMW 7 Series.


GALERI: Spyshot Lexus LS akan datang

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required