Ford Ranger XL Standard kini di Malaysia – RM84k

Ford Ranger XL Standard kini di Malaysia – RM84k

Sime Darby Auto Connexion (SDAC) telah mengumumkan varian baharu bagi Ford Ranger yang dikenali sebagai XL Standard. Diposisikan pada varian permulaan bagi double-cab bagi barisan T6 Ranger, ia ditawarkan dengan harga yang begitu kompetitif iaitu RM83,588 untuk Semenanjung dan RM89,388 bagi Timur Malaysia (atas jalan, tanpa insurans), lebih murah berbanding 2.2L XL Manual iaitu lebih RM10,000.

Ranger XL Standard dijanakan oleh enjin diesel 2.2L TDCi empat-silinder, dengan hamburan kuasa 125 PS dan tork 320 Nm. Penjana kuasa ini dipadankan dengan transmisi manual enam-kelajuan.

Disebabkan ia boleh dikategorikan sebagai varian asas, jadi apa yang diharapkan biarlah pada kadar sederhana. Ia ditampilkan dengan bampar hadapan yang tidak bercat, dan menggunakan roda keluli bersaiz 16-inci yang dibaluti tayar 215/70 seperti mana varian 2.2L Single Cab 4WD MT.

Ford Ranger XL Standard kini di Malaysia – RM84k

Spesifikasi lain termasuklah 4×4 shift-on-the-fly (ESOF) dan elemen keselamatan termasuk dua beg udara hadapan, ABS, EBD dan tiga poin tali pinggang keledar untuk kelima-lima tempat duduk.

Lain-lain elemen yang ditampilkan termasuklah pemijak sisi, kawalan kemasukan tanpa kunci, kargo belakang serta pengesan parkir undur. Ranger XL Standard boleh didapati dengan dua pilihan warna luaran iaitu Cool White dan Meteor Grey.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Learn more:

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required