Land Rover Discovery Sport 2018 terima enjin petrol 2.0L Ingenium untuk pasaran Malaysia – RM379,800

Land Rover Discovery Sport 2018 terima enjin petrol 2.0L Ingenium untuk pasaran Malaysia – RM379,800

Jaguar Land Rover Malaysia telah memperkenalkan model terkini Land Rover Discovery Sport yang ditampilkan dengan enjin petrol Ingenium. Model Si4 ini ditawarkan pada harga RM379,800 (tidak termasuk cukai jalan, pendaftaran dan insurans) dan turut didatangkan dengan program Land Rover Care – waranti lima-tahun/150,000 km, penyelenggaraan lima-tahun/65,000 km dan bantuan tepi jalan tiga-tahun.

Enjin 2.0 liter twin-scroll pengecas turbo empat-silinder ini mampu menghamburkan kuasa sehingga 240 PS pada 5,500 rpm dan tork 340 Nm pada 1,250 rpm, dengan dipadankan bersama transmisi automatik sembilan-kelajuan ZF (dengan pedal penukar gear) dan sistem pacuan empat-roda. Ia juga disambungkan dengan sistem Terrain Responce, yang membolehkan pemandu menukar mod pemanduan yang berbeza bergantung pada keadaan jalan yang dilalui.

Bagi prestasinya, Disco Sport ini hanya mengambil masa sekitar 7.6 saat untuk mencapai pacuan dari sifar ke 100 km/j, dengan kelajuan maksimum pada 200 km/j, sementara penggunaan bahan api puka sekitar 8 l/100 km. Untuk pasaran Malaysia, SUV ini menawarkan lima-tempat duduk sebagai standard tetapi anda mempunyai pilihan untuk konfigurasi kedudukan 5+2 jika mahu – dengan 0-100 km/j dalam 7.9 saat.

Land Rover Discovery Sport 2018 terima enjin petrol 2.0L Ingenium untuk pasaran Malaysia – RM379,800

Elemen yang didatangkan termasuklah sistem infotainmen InControl Touch dengan skrin sesentuh 8-inci dan sistem bunyi Meridian 380-watt bersama 10-pembesar suara. Malah ia turut menampilkan paparan kluster instrumen TFT berwarna lima-inci, tujuh beg udara, tempat duduk dengan 12-hala dengan fungsi memori, kawalan suhu automatik, upholstery kulit, kemasukan tanpa kunci dan butang penghidup enjin, fungsi navigasi, lampu utama xenon dengan lampu nyalaan siang LED, lampu utama dan bilah pengelap cermin automatik, tailgate berkuasa dan roda aloi ‘Style 512’ 19-inci.

Turut ditawarkan tiga pilihan warna kombinasi dalaman – Ebony/Ebony, Cirrus/Lunar dan Almond/Ebony. Pilihan roda termasuk unit ‘Style 521’ 19-inci dengan warna hitam berkilat serta set yang lebih besar ‘Style 511’ 20-inci. Lapan pilihan warna luaran turut ditawarkan – Fuji White, Yulong White, Indus Silver, Scotia Grey, Corris Grey, Firenze Red, Loire Blue dan Santorini Black.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Learn more:

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required