Aprilia Concept RS 660 guna enjin dua silinder 660 cc, aerodinamik boleh laras dan kelengkapan premium

Aprilia Concept RS 660 guna enjin dua silinder 660 cc, aerodinamik boleh laras dan kelengkapan premium

Aprilia mahu mengembangkan lagi penawaran produk jenis sport dan prestasi tapi kali ini bukan melalui model berkapasiti tinggi, malah adalah lebih kompak dan seronok ditunggang, iaitu melalui Concept RS 660. Ia dibangunkan dengan penyelidikan rapi aerodinamik, barangan teknikal premium, elektronik maju serta enjin baru.

Melihat kepada bentuknya, Aprilia memberitahu ia adalah hasil daripada penyelidikan aerodinamik yang termasuk dalam dunia perlumbaan dan ia boleh dilaras untuk memberi aliran udara serta daya tolakan ke bawah yang berbeza mengikut kemahuan pengguna.

Untuk casis, penghasilan unit yang baik oleh Aprilia diteruskan pada model ini dan ia dibuat daripada gabungan kerangka serta lengan ayun aluminium. Bentuk unik digunakan bagi memastikan ia ringan manakala tapak untuk suspensi belakang pula dipilih khas supaya dapat memberikan kesan baik tanpa menggunakan sambungan lain.

Kuasa penggerak model konsep ini datang daripada enjin dua silinder baru, berkapasiti 660 cc yang dibangunkan oleh Aprilia dengan mengambil asas daripada enjin 1,100 cc V4 yang digunakan pada Tuono V4 dan RSV4 1100 Factory. Ia dipilih kerana kompak, cekap, tidak banyak haba kepada penunggang dan dapat memberikan kebebasan kepada pereka untuk menghasilkan rangka yang ringan. Walaubagaimanapun, perincian kuasa enjin ini masih belum didedahkan.

Melalui penghasilan model ini juga Aprilia memberitahu ia akan menjadi asas pembangunan kepada barisan model yang lebih luas lagi untuk membawa Aprilia sebagai pemain utama dalam bukan sahaja pasaran motosikal di Eropah, tetapi juga Asia dan Amerika.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required