Aston Martin DBX – unit ujian pertama mula dibelasah

Aston Martin DBX – unit ujian pertama mula dibelasah

Aston Martin telah memulakan sesi ujian prototaip DBX, iaitu sebuah model yang akan dilancarkan menjelang suku keempat tahun 2019, dan bakal menjadi SUV pertama bagi jenama tersebut. Apabila masuk dalam pasaran nanti, ia akan bersaing dengan SUV mewah lain seperti dari Porsche, Maserati dan sebagainya.

Menurut pengeluar yang berpusat di England ini, prototaip pembangunan pertama yang dapat dilihat ini dibawa ke laluan Rali Welsh yang mencabar, dan dipandu oleh ketua jurutera syarikat, Matt Becker. Ujian pertama ini cuma adalah satu permulaan kepada program yang lebih menyeluruh, dan dilakukan di Wales sebagai satu tanda penghargaan untuk kemudahan pengilangan Aston Martin yang baru dibuka di Vale of Glamorgan.

Banyak lagi unit ujian DBX akan dibawa ke kawasan tertentu di seluruh dunia untuk dibelasah dalam keadaan yang mencabar, termasuklah kawasan beku Kutub Utara, padang pasir Timur Tengah, gunung-ganang Alpine, serta jalan untuk kelajuan tinggi seperti autobahn di Jerman dan litar Nürburgring.

Aston Martin DBX – unit ujian pertama mula dibelasah

Bayangan awal DBX ditunjukkan melalui satu model konsep yang dipersembahkan lebih tiga tahun lalu dengan nama hampir sama, tetapi sudah tentu, sekarang bentuknya mempunyai perbezaan. Antara yang paling jelas adalah model konsep dulu mempunyai dua pintu, tapi unit ujian ini mempunyai empat pintu – demi praktikaliti. Bonet, lampu utama yang nipis serta gril unik Aston Martin masih sama seperti kereta konsep dulu.

Dengan penambahan pintu itu, garis bumbung kenderaan juga telah direka semula dan tidak lagi curam seperti model konsep. Malahan, ia cuma turun sedikit sebelum bersambung dengan spoiler belakang yang terletak di atas bumbung serta penutup but yang menggelembung. Lampu belakang pula kini disusun secara menegak dan bukannya mendatar seperti model konsep awal.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required