KLIMS18: Hyundai Grand Starex facelift dilancarkan di Malaysia – 2.5 liter turbodiesel, dari RM148,888

KLIMS18: Hyundai Grand Starex facelift dilancarkan di Malaysia – 2.5 liter turbodiesel, dari RM148,888

Hyundai Grand Starex facelift telah pun dilancarkan untuk pasaran Malaysia, dan ia ditawarkan dengan kemasan Executive pada harga RM148,888 atas jalan tanpa insurans. Dengan suntikan yang lebih segar, MPV bersaiz besar ini turut menerima rekaan yang lebih menonjol berbanding model sedia ada.

Bahagian hadapannya paling menyerlah di mana anda dapat lihat lampu utama projektor berbentuk trapezoidal melintang berbanding unit menegak sebelum ini. Kluster pula disambungkan ke gril Cascading dengan kepingan melintang, dan tiada lagi rekaan ala-Lexus.

Sementara di bahagian belakangnya tidak banyak perubahan, dengan kluster lampu yang sama bentuk seperti sebelum ini dan ia masih ditampilkan dengan spoiler bumbung. Corong ekzos palsu yang kelihatan pada Grandr Starex Royale, yang dilancarkan pada November 2016, telah ditiadakan.

Seperti Grand Starex spesifikasi Thailand, rekaan papan pemuka di dalam kabin masih kekal sama seperti sebelum ini,dan tidak seperti pasaran domestik Hyundai. Unit utama skrin sesentuh ditempatkan tanpa bingkai pada papan pemuka, dan disambungkan dengan sepasang corong udara. Di bawahnya terletak kawalan bagi sistem pendingin hawa zon-tunggal, termasuk kawalan untuk corong belakang untuk tiga barisan tempat duduk.

Seperti sebelum ini, tempat duduk barisan kedua boleh dipusingkan menghadap barisan ketiga jika diperlukan, sementara kemudahan masuk-keluar boleh dilakukan menerusi pintu gelangsa kawalan manual. Fabrik upholstery didatangkan secara standard tetapi anda juga mempunyai pilihan untuk material kulit.

Kit kelengkapan lain yang disenaraikan termasuklah roda aloi 16-inci dengan tayar 215/70, lampu kabus hadapan dan belakang, skrin paparan yang terpasang di bahagian atas belakang, enam pembesar suara, kawalam kelajuan, kamera pandang belakang, pencahayaan automatik, pengesan parkir, empat beg udara, ESC, BAS, kawalan cengkaman dan ABS.

Di bawah bonetnya ditampilkan enjin 2.5 liter turbodiesel dengan kuasa 170 PS pada 3,600 rpm dan tork 441 Nm dari 2,000 hingga 2,250 rpm. Ia turut dipadankan dengan transmisi automatik lima-kelajuan (dengan Shiftronic) yang menyalurkan kuasa ke roda belakang. Setiap pembelian turut didatangkan dengan waranti lima-tahun/300,000 km.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Learn more:

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required