Benelli RFS150i kini dalam warna baru – harga RM7.2k

Benelli RFS150i kini dalam warna baru – harga RM7.2k

Selepas hampir dua tahun berada dalam pasaran Malaysia, kini Benelli RFS150i telah diberikan penampilan baru, di mana sekarang ia ditawarkan dalam tiga warna baru iaitu merah dan hitam untuk versi standard, dan biru/hijau fluorescent untuk model SE. Harganya masing-masing adalah RM7,238 dan RM7,488 tidak termasuk insurans.

Selain warna dan grafik ini, model tahun 2019 ini juga dilengkapi dengan ekzos baru, yang dikatakan lebih sporty dan memberikan prestasi lebih baik untuk penunggang. Untuk model SE pula, selain daripada warna yang istimewa, ia juga mendapat throttle grip dan tuil brek aluminium boleh laras yang diperbuat daripada aluminium.

Bahagian lain motosikal ini masih lagi sama, iaitu dikuasakan oleh enjin 149 cc silinder tunggal sejukan cecair yang menghasilkan 15.5 hp kuasa pada 8,500 rpm dan 13 Nm tork pada 7,000 rpm. Menjadi keunikannya ialah konfigurasi silinder dengan tiga palam pencucuh – dikenali sebagai B3SP – yang bersekali dengan ECU dan sistem penyuntik minyak pada motosikal ini, direka untuk mendapat kecekapan penggunaan bahan api dan kuasa optimum.

Bagi kotak gear pula, motosikal ini menggunakan jenis klac basah dengan enam-kelajuan – sama seperti kebiasaan model dalam segmennya. Suspensi depan adalah dari jenis fork terbalik, manakala bahagian belakang menggunakan monoshock Kayaba. Brek pula terdiri daripada jenis hidraulik bagi kedua-duanya, dengan cakera 240 mm di depan serta 220 mm di belakang.

Motosikal ini dilengkapi dengan tangki minyak berkapasiti 4.8 liter yang terletak di bawah tempat duduknya, dengan berat kering yang dicatatkan ialah 126 kg. Ketinggian tempat duduknya 787 mm, manakala rim pula bersaiz 17 inci dengan tayar 70/90 di depan dan 120/70 di belakang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required