Arch KRGT-1 dipertingkat dengan 150 komponen baru – dibuat khas bila ada tempahan, harga cecah RM300k

Arch KRGT-1 dipertingkat dengan 150 komponen baru – dibuat khas bila ada tempahan, harga cecah RM300k

Syarikat pengeluar motosikal buatan khas yang diasaskan oleh pelakon terkenal, Keanu Reeves telah melancarkan model terbaru mereka untuk pasaran iaitu Arch KRGT-1. Ini adalah model yang dipertingkat daripada model sebelumnya, dengan 20 pembaharuan utama dan 150 komponen baru.

Sebagaimana model-model keluaran mereka yang lain, Arch KRGT-1 akan dibuat apabila terdapat tempahan dan melalui proses yang tersendiri. Ia juga menggunakan pelbagai bahagian unik yang dihasilkan sendiri seperti lengan ayun, kerangka dan triple tree aluminium billet inspirasi lumba, serta panel badan yang direka semula.

Untuk penggerak, Arch KRGT-1 menggunakan enjin V-twin 2,0323 cc yang dihasilkan bersama dengan S&S Cycle serta transmisi enam kelajuan yang dipasang dengan syaf tork tinggi. Kuasa daripada enjin ini disampaikan kepada roda belakang melalui sistem tali sawat.

Selain bahagian yang dibuat sendiri oleh Arch Motorcycles, motosikal ini juga menggunakan kelengkapan premium dan berprestasi oleh jenama terkenal lain seperti ekzos gentian karbon Yoshimura, penapis udara K&N, suspensi Ohlins boleh laras sepenuhnya (NIX 48 mm di hadapan dan monoshock di belakang), sistem ABS two-channel Bosch, klac dan brek Magura, panel meter MotoGadget serta rim gentian karbon Ultralight Blackstone Tek (BST).

Arch KRGT-1 sudah dibuka untuk tempahan namun mereka yang berminat perlu menghubungi syarikat itu untuk mengetahui harganya. Jika mengikut harga model sebelum ini, ia boleh mencecah sehingga USD80,000 (RM334,000). Setiap satunya dibuat khas untuk mengikuti keselesaan pemilik, dan akan mengambil masa 90 hari untuk siap.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required