EICMA 2019: Harley-Davidson Pan America dan Bronx 2021 ditunjukkan bersama enjin Revolution Max baru

EICMA 2019: Harley-Davidson Pan America dan Bronx 2021 ditunjukkan bersama enjin Revolution Max baru

Harley-Davidson hadir ke pameran EICMA 2019 dengan membawa dua model yang ditunjukkan secara langsung buat pertama kali kepada awam iaitu Pan America dan Bronx. Dua model ini dijangka berada di pasaran menjelang hujung tahun 2020 sebagai model tahun 2021 dan beberapa perkara masih belum ditetapkan untuk produksi.

Bagi Pan America, walaupun sebelum ini ia pernah ditunjukkan dalam gambar, kali ini pengunjung dapat menyaksikan secara langsung motosikal berciri adventure/touring tersebut bersama aksesorinya seperti beg barangan di bahagian tepi dan belakang.

Pergi kepada Bronx yang mempunyai gaya naked streetfighter, ia dilihat mempunyai kelengkapan seperti suspensi yang boleh dilaras, cruise control, panel meter digital kompak berbentuk bulat, brek Brembo berkembar di hadapan dan lampu jenis LED.

Sebenarnya banyak lagi perincian tentang dua motosikal ini yang tidak disiarkan oleh Harley-Davidson, tetapi ia diberitahu menggunakan enjin v-twin 60 darjah, penyejukan udara, Revolution Max baru yang mempunyai lengkung kuasa lebih lebar serta dilengkapi dengan counter balancer untuk mengurangkan gegaran.

Pada Pan America ia adalah versi 1,250 cc yang menghasilkan lebih 145 hp dan 122 Nm tork, manakala pada Bronx pula adalah versi 975 cc dengan kuasa sebanyak 115 hp dan 95 Nm tork. Dua model ini juga menandakan kemasukan pertama kali Harley-Davidson dalam segmen motosikal adventure/touring dan kemunculan semula dalam segmen naked sport.

GALERI: Harley-Davidson Pan America 2021

GALERI: Harley-Davidson Bronx 2021

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required