Aprilia Racing RS660 Trofeo – khas untuk perlumbaan

Aprilia Racing RS660 Trofeo – khas untuk perlumbaan

Aprilia melalui cabang bahagian perlumbaan mereka iaitu Aprilia Racing telah mendedahkan RS660 Trofeo kepada orang ramai. Ini adalah sebuah model sports yang menggunakan asas RS660, tetapi diubah suai untuk kegunaan perlumbaan.

Ia dibina dengan kerjasama syarikat pengeluar akasesori Itali lain seperti SC-Project, Pirelli, Brembo dan juga Andreani. Melalui gambar yang didedahkan, anda boleh melihat beberapa bahagian seperti ekzos, suspensi belakang, tayar, peletak kaki dan panel badan model ini sudah berbeza dengan model standard.

RS660 Trofeo ini sebenarnya dihasilkan untuk kegunaan siri perlumbaan khas di Itali dan dianggap sesuai bagi mereka yang mahu menimba pengalaman sebelum pergi ke tahap perlumbaan yang lebih tinggi. Menurut Aprilia Racing, perlumbaan itu akan melibatkan sebanyak enam pusingan dan penyertaan dibuka kepada pelumba bermula dari umur 15 tahun.

Aprilia Racing RS660 Trofeo – khas untuk perlumbaan

Dalam keadaan asal, RS660 sudah merupakan sebuah model yang menarik dengan kelengkapan seperti brek Brembo empat piston di hadapan, pendikit ride-by-wire, pilihan lima mod tunggangan serta pelbagai lagi ciri elektronik termasuk Aprilia Traction Control, Aprilia Wheelie Control, Aprilia Cruise Control, Aprilia Quick Shift (naik dan turun), Aprilia Engine Brake dan Cornering ABS.

Peningkatan bahagian enjin versi litar ini tidak diberitahu tetapi dalam keadaan standard, enjin dua silinder selari 660 cc padanya mampu menghasilkan 100 hp pada 10,500 rpm dan 67 Nm tork pada 8,500 rpm. Transmisi adalah unit enam kelajuan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required