Benelli Dong diperkenal di Indonesia – skuter elektrik berbentuk unik, motor 1.2 kW, laju maksimum 45 km/j

Benelli Dong diperkenal di Indonesia – skuter elektrik berbentuk unik, motor 1.2 kW, laju maksimum 45 km/j

Semasa acara Indonesia International Motor Show (IIMS) 2021 yang dijalankan secara virtual, Benelli telah memperkenalkan sebuah skuter elektrik yang dipanggil sebagai Dong. Ia membawa rekaan unik, serta teknologi penggerak yang semakin mendapat perhatian di negara tersebut.

Benelli Dong mudah menarik perhatian ramai melalui rekaan luar kebiasaan, dengan bahagian belakangnya seakan terapung. Saiznya mungkin agak kecil, tetapi masih boleh dinaiki dua orang dan disokong oleh suspensi jenis monoshock di hadapan (bukan jenis fork) dan belakang.

Motor elektrik 1.2 kW pada skuter ini diletakkan terus di bahagian hab belakang, dan ia mendapat kuasa daripada bateri 1.56 kWh yang boleh dicabut keluar untuk memudahkan pengguna mengecas. Melalui pakej ini, ia boleh bergerak sehingga 60 km dengan satu cas penuh dan mencapai laju maksimum 45 km/j.

Daripada catatan ini kita sudah boleh tahu Benelli Dong disediakan lebih kepada penggunaan jarak dekat, dan di bawah tempat duduknya tiada tempat meletak barang. Walaubagaimanapun, bahagian lantai dijadikan luas dan terdapat penyangkut kecil untuk barangan ringan.

Kelengkapan lain yang disediakan adalah termasuk meter jenis digital, rim 10 inci, semua lampu jenis LED (unit bersepadu siap penunjuk arah di belakang), dua mod kuasa serta bunyi khas apabila berfungsi sebagai ciri keselamatan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required