Isuzu terus dominasi pasaran trak di Malaysia – kekal no.1 dalam jualan dua tahun berturut-turut

Isuzu No 1

Isuzu Malaysia mencatat satu lagi rekod dengan mencatat jualan sebanyak 6,387 unit trak Isuzu pada tahun 2015 berbanding 6,321 unit pada tahun sebelumnya. Angka tersebut membuatkan pengeluar kenderaan yang terkemuka dari Jepun ini kekal sebagai jenama trak paling popular di Malaysia untuk dua tahun berturut-turut.

Dipacu oleh pertumbuhan signifikan dengan permintaan hampir 100% ke atas trak tugas sederhana Forward, trak tugas berat Giga serta trak prime mover, Isuzu meneruskan dominasinya dalam pasaran trak di Malaysia dengan menguasai 36.2% perkongsian pasaran.

Berkenaan dengan ulasan mengenai laporan pasaran 2015 yang dikeluarkan oleh Persatuan Automotif Malaysia (MAA), Ketua Pegawai Eksekutif Isuzu Malaysia, Kenji Matsuoka menyatakan bahawa sentimen ekonomi yang kian lemah dan usaha berorientasikan pelanggan yang dilaksanakan oleh syarikat adalah sumbangan kepada kejayaan Isuzu menjadi jenama trak pilihan.

“Memandangkan syarikat pengendali trak sentiasa mencari jalan untuk mengawal kenaikan kos, mereka mendapati trak-trak Isuzu mampu menawarkan penyelesaian yang ideal kerana ia mampu meningkatkan penjimatan bahan api dan penghantaran secara signifikan. Permintaan yang memberangsangkan terhadap trak kami juga menunjukkan bahawa pelanggan sedar, apabila mereka bertukar kepada trak Isuzu yang berteknologi tinggi, mereka boleh merasai perbezaan dari segi kos operasinya,” kata Matsuoka.

Jelas Matsuoka lagi, inisiatif syarikat yang fokus untuk mengukuhkan asas perkhidmatan berorientasikan pelanggan berjaya meningkatkan lagi keyakinan para pengguna.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required