Mitsubishi Triton, ASX Geoseek konsep untuk Geneva

Mitsubishi-Triton-ASX-Geoseek

Mitsubishi Motor Corporation (MMC) akan membawa dua versi ‘solekan khas’ bagi trak pikap Triton (L200 bagi sesetengah pasaran) dan model facelift bagi ASX di Geneva Motor Show 2016 yang bakal berlangsung minggu hadapan. Ia dinamakan sebagai L200 Geoseek dan ASX Geoseek, iaitu gabungan bagi “geo” dan “seek”, di mana MMC telah mengekplorasi imej yang lebih bergaya bagi kedua-dua model konsep.

Kedua-dua model konsep ini dicat dengan warna kelabu mutiara, yang memberikan gambaran “sifat semulajadi buat SUV” termasuk penambahan bingkai lampu kabus, fender lips, rim aloi, spoiler pintu kargo, bampar belakang dan cermin pintu, dengan sentuhan warna jingga. Tema kelabu-jingga turut menjadi pilihan model konsep Proton Iriz Active…persamaan sekadar kebetulan?

“Rupa aktif” cukup diserlahkan dengan penampilan gril hadapan yang bercantum dan plat skid pada bahagian bampar, digambarkan oleh MMC sebagai “bumbung bakul” bagi menyimpan peralatan perkhemahan atau pun membawa basikal. Trak pikap ini turut menampilkan lampu dan pemegang tangan pada rel bumbung, sementara ASX didatangkan dengan lampu kabus LED.

MMC turut berkata bahagian dalaman bagi kedua-dua Geoseek ini akan dihiasi dengan kekemasan hitam dan jingga, dengan balutan tempat duduk kombinasi fabrik panel tengah (bagi aliran udara yang lebih bagus) dan kulit lembut (dengan permukaan yang kurang licin).

Kena tunggu Geneva Motor Show 2016 berlangsung, barulah perincian tentang kedua-dua model konsep ini akan didedahkan sepenuhnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required