GALERI: Toyota Fortuner TRD Sportivo di BIMS 2016

Toyota_Fortuner_TRD-2

Toyota Fortuner TRD Sportivo sedang dipamerkan di Bangkok Motor Show (BIMS) 2016 yang kini rancak berlangsung. Terdapat beberapa perubahan luaran termasuk bampar hadapan dan belakang yang direka semula dengan gril krom gelap, filem hitam pekat di bahagian bumbung (8,000 baht untuk kereta putih mutiara, hitam hanya salah satu pilihan warna luaran), krom gelap pada plat belakang, logo TRD Sportivo dan corong ekzos.

Selain itu, ia turut menampilkan rim TRD hitam enam-jejari 20-inci yang dibaluti tayar 265/50 Dunlop. Malah sistem brek juga telah dipertingkatkan termasuk menampilkan suspensi TRD Sportivo dengan sistem pegas dan penyerap hentak yang lebih tahan lasak.

Pada bahagian kabinnya, SUV tujuh-tempat duduk ini menerima sistem audio JBL dengan 11-speaker, unit utama skrin sesentuh dengan navigasi, tempat duduk balutan kulit berwarna hitam/merah dengan jahitan merah, balutan kulit merah pada panel pintu, kekemasan kulit dan jahitan merah pada papan pemuka, kekemasan “carbon kevlar” pada stereng dan tombol gear, butang penghidup enjin dan rantai kunci TRD merah.

Toyota_Fortuner_TRD-20

Turut ditampilkan ialah panel meter dengan merah dan karbon, bersama logo TRD Sportivo pada MID dan logo TRF pada permukaan speedo. Scuff plate dengan logo TRD dan karpet TRD. Memang cukup banyak logo TRD di bahagian luar dan dalam SUV ini.

Fortuner TRD Sportivo ini hanya didatangkan dengan enjin 2.8 liter 1GD-FTV turbodiesel dengan hamburan kuasa 177 hp dan tork 450 Nm, dipadankan dengan kotak gear automatik enam-kelajuan. Pembeli boleh memilih sama ada 2WD (pacuan roda-belakang) atau “Sigma4” 4WD. Harganya bermula 1.679 juta baht (RM191,358) hingga 1.769 juta baht (RM201,636).

Toyota Fortuner baharu direncana bakal dilancarkan di Malaysia tahun ini, bersama Hilux baharu, dan kemungkinan besar kita juga akan menerima varian TRD Sportivo. Apa pun nantikan perkembangan selanjutnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required