Teaser Honda Accord Hybrid untuk pasaran Thailand

Honda-Accord-Hybrid-Thailand-teaser-BM

Honda Thailand telah menyiarkan teaser Honda Accord Hybrid di laman web mereka sebelum model tersebut dilancarkan di sana. Sedan hibrid segmen-D yang baharu saja diperkenalkan untuk peringkat global itu bukan sahaja mendapat rupa yang lebih segar seiras dengan Accord facelift 2016, ia turut mendapat unit janakuasa hibrid yang lebih berkuasa dan lebih cekap tenaga.

Spesifikasi sebenar belum lagi dikeluarkan oleh pihak Honda Thailand, tetapi boleh dijangkakan ia adalah sama dengan Accord Hybrid pasaran Amerika Syarikat. Accord Hybrid di Amerika Syarikat dijana oleh enjin petrol i-VTEC kitaran Atkinson 2.0 liter empat silinder dan digabungkan dengan dua motor sistem hibrid i-MMD. Ia mampu menjana kuasa keseluruhan 221 hp dan dikatakan mampu untuk mencapai penggunaan bahan api 20.4 km untuk setiap liter petrol dalam ujian kitaran US EPA.

Menurut teaser yang disiarkan tersebut juga, Accord Hybrid pasaran Thai akan dilengkapi dengan pakej sistem keselamatan Honda Sensing yang merangkumi sistem Kawalan Kelajuan Adaptif (ACC), Sistem Brek Pencegah Pelanggaran (CMBS), Road Departure Mitigation (RDM) dengan Amaran Keluar Laluan (LDW) dan Sistem Bantuan Kekal Laluan.


Klik untuk besarkan

Seperti yang disebut tadi, Accord Hybrid menampilkan rupa luaran seiras Accord facelift. Berdasarkan imej teaser berkenaan, sedan hibird ini akan dilengkapi dengan lampu hadapan LED dan lencana-lencana ‘Hybrid’ ditempat sepatutnya. Walaubagaimana pun, rim untuk pasaran Thailand ini mungkin tidak sama seperti untuk pasaran Amerika Syarikat. Bahagian dalaman model hibrid ini juga mungkin seiras dengan varian bukan hibrid.

Dengan penyiaran teaser ini, Thailand sah akan memasarkan varian hibrid untuk Accord. Malaysia masih lagi menunggu detik pelancaran Civic generasi ke-10 dan juga Accord facelift 2016. Dengan skim diskaun cukai untuk kenderaan hibrid hanya diberikan kepada kenderaan yang dipasang di dalam negara (CKD) sahaja, Accord Hybrid hanya akan dipasarkan di Malaysia jika Honda Malaysia bersedia untuk memasang kereta ini di kilang mereka di Melaka. Jika tidak, harga varian ini tentunya sangat mahal dan tidak kompetitif untuk bersaing dengan Toyota Camry Hybrid.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

  • Agak2 bila keluar honda civic generasi 10 dan honda accord ni kat malaysia?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required