BMW G310R eksklusif di bilik pameran 27 Mei-12 Jun

Malaysia bakal menerima kehadiran BMW G 310 R baharu tidak lama lagi. BMW Motorrad Malaysia telah pun mengumumkannya menerusi Facebook bahawa motosikal kapasiti kecil moden pertama dari jenama ini bakal muncul di beberapa bilik pameran terpilih mulai 27 Mei hingga 12 Jun ini. Lokasi bilik pameran yang terlibat ada di dalam Facebook BMW Motorrad Malaysia.

Ini merupakan motosikal BMW pertama yang dibina di luar Eropah, di mana G 310 R dipasang di India dengan kerjasama TVS Motor Company dan ia dijual di peringkat global. Motosikal ini dijanakan oleh enjin 313 cc silinder-tunggal, penyejuk-cecair, empat-injap dan suntikan bahan api elektronik.

Enjin ini mampu mengekstrak kuasa sehingga 34 hp pada 9,500 rpm dan tork 28 Nm pada 7,500 rpm. Menurut BMW, enjin baharu ini memang dicipta untuk pasaran global, di mana ia boleh dipacu dengan semua gred petrol dan masih menepati standard emisi yang ditetapkan.

Rangka keluli berbentuk tiub dalam struktur grid dengan satu selak pada kerangka belakang dan sepit udang hadapan bersama suspensi belakang antara ciri-ciri terpenting bagi motosikal ini. Ia juga menampilkan cakera brek tunggal 300 mm dengan empat-ompoh bersama angkup hadapan, dan cakera 240 mm bersama dua-omboh di belakang. ABS turut ditampilkan sebagai standard.

Penggayaan G 310 R juga nampai sinonim seperti S 1000 R, dengan gaya ala klasik roadster dan rekaan tangki minyak yang lebih tajam. Lampu utama tunggal kelihatan cukup ringkas berbanding model baharu Motorrad yang lain. Ia juga menampilkan kluster instrumen pelbagai-fungsi sebagai standard, selain roda 17-inci.

GALERI: BMW G 310 R di Bangkok International Motor Show 2016

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required