Honda S660 Mugen RA didedahkan – terhad 660 unit

Mugen-Honda-S660-RA-3

Jika ia diperkenalkan dalam bentuk protaip pada Tokyo Auto Salon 2016 Januari lalu, kini ia telah pun ditampilkan sebagai model produksi.

Tidak seperti S660 edisi Mugen, RA ini kelihatan lebih agresif jika dilihat dari sudut penampilannya, Bahagian luarannya dipertingkatkan termasuk menampilkan gril gentian karbon, logo ‘Mugen RA’, ekzos paip-berkembar sport dan roda aluminium yang lebih ringan dari BBS.

Ditampilkan dengan rim bersaiz 15-inci untuk hadapan dan 16-inci di belakang yang dibaluti tayar Yokohama Advan Neova AD08R 165/55R15 (hadapan) dan 195/45R16 (belakang). Casisnya juga dipertingkatkan termasuk suspensi yang ditala semula dan menampilkan peredam boleh laras Bilstein.

Di dalamnya, S660 Mugen RA ini ditampilkan dengan tempat duduk kulit berwarna merah, roda stereng balutan kulit baharu, jahitan kontras, butang penghidup enjin ‘Mugen’, panel instrumen ‘Mugen’, siri plat nombor dan kekemasan gentian karbon. Tombol gear gentian karbon turut ditampilkan bagi varian manual, sementara versi CVT pula menerima pedal penukar gear balutan kulit.

Jika anda mengharapkan ledakan kuasa yang lebih mengagumkan, tiada. Menurut peraturan bagi kelas kei car di Jepun, enjinnya terhad pada 660 cc dengan kuasa tidak melebih 64 PS, dan S660 Mugen RA ini tiada perubahan, masih mengekalkan S07A 660 cc, enjin tiga-silinder pengecas turbo DOHC – 64 hp dan 104 Nm.

Harga yang ditawarkan ialah 2,890,000 yen (RM107,002). Dan hanya ada 660 unit sahaja Honda S660 Mugen RA sahaja yang diproduksikan. Dan ia hanya eksklusif untuk pasaran Jepun sahaja, dan dijangkakan mula dijual pada 3 Oktober ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required