Pikap Peugeot berasaskan Toyota Hilux – lakaran imaginasi disebarkan dengan imej yang cukup bergaya

peugeot-hilux-truck-render

Awal bulan lalu, dilaporkan PSA Peugeot Citroen (atau kini dikenali sebagai PSA Groupe) telah mempunyai perancangan untuk memperkenalkan trak pikap di dalam barisan modelnya dalam tempoh perancangan lima tahun akan datang, seperti mana yang didedahkan dalam pelan rancangan “Push to Pass”. Malah trak tersebut juga dikatakan akan berasaskan model Toyota Hilux generasi ke-lapan.

Pakar Photoshop Theophilus Chin telah pun menghasilkan lakaran imaginasi bagi model ini, dengan meletakkan Peugeot Traveller pada kerangka Hilux.

Buat setakat ini, tiada perincian lanjut mengenai trak pikap PSA ini, termasuklah ia akan menggunakan logo Peugeot atau/dan Citroen, atau adakah ia juga akan menggunakan enjin diesel GD yang baharu dari Toyota.

Perkongsian platform bukan suatu yang tidak biasa dilakukan di antara pengeluar kenderaan, terutamanya yang ingin mengurangkan kos dalam pembangunan kenderaan. Sebagai contoh, Toyota ProAce, Citroen SpaceTourer dan Peugeot Traveller menggunakan platform yang sama, tetapi menampilkan gaya yang tersendiri.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required