Liow bimbang kemalangan bas kerap berlaku di Karak

Bus_accident_Karak

Menteri Pengangkutan Datuk Seri Liow Tion Lai telah menyuarakan rasa kebimbangannya dengan peningkatan kemalangan yang melibatkan bas di sepanjang Lebuhraya Karak.

Katanya, biar pun pelbagai kaedah telah dilaksanakan namun sehingga kini ia masih belum dapat mengurangkan kadar kemalangan khususnya yang melibatkan bas di lebuhraya terbabit, laporan The Sun.

“Selepas kejadian kemalangan bas di tempat berkenaan yang terjadi sebelum ini, pihak berkuasa telah menerima lebih 50 kertas kerja bagi mencari kaedah menangani masalah ini. Walau bagaimana pun, telah banyak kaedah yang telah diimplementasikan, namun masih gagal untuk mengurangkan kadar kemalangan berikut,” ujarnya kepada pihak media semalam.

Tambahnya lagi, pihak kementerian perlu membuat kajian yang lebih khusus bagi mencari kaedah yang lebih baik supaya kemalangan di kawasan berkenaan dapat dibendung.

Ia adalah bagi mengulas kejadian kemalangan di terowong selepas Genting Sempah pada petang 31 Ogos lalu. Kemalangan yang melibatkan sebuah bas persiaran yang terbabas, lalu merempuh pembahagi jalan dan terbalik di laluan bertentangan itu turut menyebabkan seramai 14 penumpang mengalami kecederaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required