JPJ kaji semula kaedah sekatan jalan, elak kesesakan

JPJ_Roadblock1

Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) akan mengkaji kaedah yang diambil dalam mengadakan sekatan jalan raya untuk mengelakkan kesesakan lalu lintas di laluan terlibat.

Menurut laporan Bernama, Pengarah JPJ, Datuk Nadzri Siron menjelaskan cara dan aturan kaedahnya (standard operating procedure, SOP) yang digunakan sekian lama sebelum ini menerima terlalu banyak rungutan daripada pengguna jalan raya.

“Saya menyedari tentang perkara ini, yang kerap dibangkitkan oleh orang-ramai di media sosial, membandingkan cara sekatan jalan dilakukan di negara-negara membangun yang membuka semua laluan dan bukan hanya satu laluan seperti yang JPJ amalkan sekarang.

“Saya juga telah mengarahkan agar modul terbaik yang mampu mengelakkan kesesakan sewaktu operasi sekatan lalu lintas dikaji untuk kesenangan semua pihak selepas ini,” jelas beliau.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 

Comments

  • Yokohama24 on Sep 05, 2016 at 9:59 am

    Sekarang baru nak kaji? Jalan Raya sudah sesak bertahun tahun , tetapi sekarang baru nak kaji?

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required