Laluan kontra di Lebuhraya MEX diteruskan

MEX-Highway

Pada penghujung Julai lalu, Maju Expressway Sdn Bhd, pengendali Lebuhraya MEX, telah melaksanakan percubaan laluan kontra di lebuhraya berkenaan dan ia berlangsung sehingga 25 Ogos 2016. Tujuan pembukaan laluan kontra di peringkat percubaan ini adalah bagi usaha mengurangkan kesesakan lalu lintas ekoran daripada peningkatan aliran trafik di lebuhraya tersebut, sekaligus memberikan manfaat kepada pengguna khususnya semasa waktu puncak.

Ia adalah atas inisiatif dan saranan Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) untuk menampung peningkatan aliran trafik daripada Putrajaya, Cyberjaya dan Seri Kembangan menuju Kuala Lumpur.

Ekoran laluan kontra tersebut mendapat impak positif ke atas aliran trafik di laluan utama lebuh raya berkenaan, Maju Expressway telah mengambil keputusan untuk meneruskannya.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan, laluan kontra tersebut telah menyumbang kepada masa perjalanan yang lebih singkat iaitu 10 minit lebih cepat daripada masa perjalanan biasa. Purata jumlah kenderaan yang menggunakan laluan kontra tersebut adalah 3,000 buah sehari dari pukul 6.30 pagi sehingga 9 pagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required