GALERI: Mercedes-Benz GLC250 CKD di bilik pameran

mercbenz_glc250_ckd_ext-1

Mercedes-Benz GLC 250 4Matic pemasangan tempatan (CKD) yang dilancarkan pada Ogos lalu, kini telah pun berada di bilik pameran seluruh negara. Harganya sedikit kurang berbanding model import sepenuhnya (CBU), serta ada peningkatan kit yang minimal.

Ditawarkan bagi spesifikasi tunggal AMG Line, model SKD (atau dalam senarai harga MBM sebagai CKD) berharga RM325,800 atas jalan tanpa insurans, sama seperti harga bagi model CBU GLC 250 Exclusive dan kurang RM3,000 berbanding model import AMG Line. Ia juga termasuk dengan waranti empat-tahun, tanpa had perbatuan.

Untuk bahagian luarannya, model SKD ini mirip dengan model semasa AMG Line, dilengkapi dengan kit AMG sepenuhnya, termasuk bampar hadapan dan belakang yang lebih agresif, corong ekzos berkembar dan pelindung skid plate. Ia turut dilengkapi dengan lampu utama LED Pintar, lampu belakang LED, pemijak sisi dan roda aloi AMG pelbagai-jejari 20-inci. Malahan turut menampilkan sistem suspensi AMG Sport, yang direndahkan sebanyak 15 mm.

mercbenz_glc250_ckd_ext-3

Manakala bahagian dalamnya pula, nampak lebih kurang sama, dengan pakej penggayaaan dalaman AMG pada kulit tiruan Artico, dengan kekemasan kayuan hitam kelabu dan roda stereng pelbagai fungsi tiga-jejari AMG. Ia juga menampilkan kemasukan tanpa kunci, bumbung matahari gelangsar panoramik, kawalan suhu automatik tiga-zon Thermotronic, Bantuan Parkir Aktif, tirai bagi tingkap sisi belakang dan pintu bonet belakang berkuasa dengan Akses Bebas-Tangan.

Selain itu, ia turut disertakan dengan sistem bunyi Burmeister 590 W 13-pembesar suara yang disambungkan dengan sistem infotainmen Audi0 20 CD, paparan tujuh-inci, sistem kamera 360-darjah dan sistem navigasi Garmin Map Pilot.

Jadi apa yang membezakannya dengan model CBU? Ia ditambah dengan elemen baharu termasuk pad sentuh dan perehat tapak tangan pada pengawal COMAND dan corong transmisi, pakej storan, pencahayaan ambien, plat ambang pintu iluminasi dan puddle lighting yang memantulkan lambang Mercedes ke bawah permukaan.

Kit keselamatan pula komprenhensif dan termasuk dengan tujuh beg udara (termasuh satu pada bahagian lutut pemandu), Bantuan Tambahan Elak Pelanggaran, Bantuan Angin Lintang, Bantuan Pemerhatian dan sistem Pra-Keselamatan.

Tiada perubahan pada bahagian mekanikal, ia masih mengekalkan enjin 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder, yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 211 hp pada 5,500 rpm dan tork 350 Nm antara 1,200 hingga 4,00 rpm. Ia juga dipadankan dengan transmisi automatik 9G-Tronic sembilan-kelajuan yang menyalurkan kuasa menerusi sistem pacuan semua-roda 4Matic.

Sekaligus mampu memacu jentera ini dari 0-100 km/j dalam hanya 7.3 saat, dan kelajuan maksimum bagi GLC 250 ini boleh mencecah 222 km/j. Penggunaan bahan apinya pula dianggarkan sekitar 6.5 dan 7.1 liter per km bagi kitaran European NEDC. Ketahui lebih lanjut mengenai spesifikasi penuh Mercedes-Benz GLC ini menerusi CarBase.my.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required