LPT 1 beri potongan kadar tol 10%, cadangan waktu perjalanan sempena cuti Deepavali hujung minggu ini

lpt1-bm

Sempena cuti perayaan Deepavali hujung minggu ini, ANIH Berhad selaku pemegang konsesi Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak (KLK) dan Lebuhraya Pantai Timur Fasa 1 (LPT 1) akan memberikan potongan 10% bagi semua pengguna yang melalui lebuhraya berkenaan.

Potongan harga berkenaan adalah bagi mereka yang membuat bayaran tol secara elektronik di kedua-dua lebuhraya itu. Ia akan berlangsung selama 24 jam bermula 12.01 pagi pada hari Sabtu, 29 Oktober 2016. Untuk membantu pengguna bergerak dengan lebih selesa, syarikat itu juga mengeluarkan Jadual Cadangan Waktu Perjalanan (TTA) sebagai rujukan.

Seperti biasa, TTA berkenaan bertujuan untuk mengalih dan mengagihkan kadar aliran trafik kepada luar dari waktu puncak yang akan menyebabkan kesesakan teruk. Pengguna dari Lembah Klang yang ingin menuju ke Pahang pada 28 Oktober untuk memasuki KLK dan LPT 1 antara jam 1 petang hingga 4 petang atau antara 7 malam hingga 11 malam.

lpt1-deepavali-2016-tta

Pengguna menuju ke Terengganu dan Kelantan pula dinasihatkan memasuki lebuhraya antara jam 6 pagi hingga 11 pagi atau jam 5 petang hingga 8 malam. Sementara itu, bagi pengguna dari Pahang yang ingin kembali semula ke ibu kota bermula 30 Oktober, mereka dinasihatkan untuk memasuki lebuhraya antara jam 6 pagi hingga 10 pagi atau 7 malam hingga 11 malam.

Pengguna dari Terengganu pula disarankan untuk memasuki lebuh raya antara jam 8 pagi hingga 11 pagi atau 8 malam hingga 10 malam, sementara pengguna dari Kelantan boleh menggunakan lebuhraya bermula jam 6 petang hingga 10 malam atau 9 malam hingga 12 tengah malam.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required