Nissan Note 2017 mulakan produksi di Jepun – ditambah dengan e-Power bagi varian hibrid

2017-nissan-note-production-started-3

Baru-baru ini Nissan telah mengadakan satu majlis memulakan produksi bagi model facelift bagi Note 2017, di kilang Oppama, Jepun, secara tidak langsung menandakan ia bakal memasuki pasaran tidak lama lagi.

Terdapat perubahan visual pada model facelift ini termasuklah menampilkan gril hadapan V-motion yang lebih menonjol, bersambung dengan lampu utama baharu. Di bawahnya, gril dengan elemen krom di tengah turut ditampilkan bersama lampu kabus yang direka semula.

Cermin sisi pula memiliki unjuran kecil di bawahnya, dengan menampilkan sistm pemantauan titik buta (bergantung pada varian). Tiada foto bagi bahagian belakangnya, namun difahamkan lampu belakangnya telah direka semula dengan grafik baharu.

2017-nissan-note-production-started-1

Note 2017 ini juga bakal mendatangkan pilihan varian hibrid dengan nama e-Power. Risalah bagi model ini yang didedahkan memaparkan dua varian iaitu e-Power Medalist dan e-Power X, yang hanya untuk pasaran domestik Jepun sahaja.

Malah Note e-Power juga dikuasakan oleh motor elektrik EM57 yang ditempatkan di gandar hadapan. Varian ini adalah susulan dari enjin petrol HR12DE 1.2 liter tiga-silinder, di mana generatornya akan mengecas pek bateri kereta. Nissan mendakwa Note e-Power boleh mencapai penjimatan bahan api sehingga 37.2 km/l.

Harga bermula 1,959,120 yen (RM78,597) bagi Note e-Power X, sementara e-Power Medalist dijual pada 2,244,240 yen (RM90,036). Pilihan bukan-hibrid pula termasuk X DIG-S pacuan dua-roda pada harga 1,738,800 yen (RM69,727), dan X Four pacuan semua-roda pula 1,711,800 yen (RM68,675).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required