GIIAS 2017: Datsun Go Live Concept tunjuk potensi

GIIAS 2017: Datsun Go Live Concept tunjuk potensi

Kawasan pameran Datsun di acara GIIAS 2017 seperti kurang meriah, pertamanya kerana mereka tiada sebarang model baru yang dibawa, dan kemudiannya, di hadapan kawasan mereka adalah ruang Mitsubishi, yang dipenuhi orang kerana mahu melihat MPV terbaru Expander.

Oleh itu, Datsun cuba membuat tarikan sendiri dengan mempamerkan Go Live Concept sebagai menunjukkan model Go mereka mempunyai potensi untuk diubah suai menjadi lebih agresif. Datsun Go sebenarnya sudah berada dalam pasaran negara itu selama beberapa tahun dan sepatutnya sudah dinaik taraf dengan model baru.

“Jika mahu menggambarkan Datsun Go Live ini dalam satu perkataan, ia adalah ‘freestyle‘. Kereta ini menunjukkan keseronokan, ekspresi serta sikap bebas penggemar kenderaan dalam negara ini terhadap kereta mereka. Jakarta adalah satu tempat yang menarik dan kami mahu menawan kuasa serta semangat bandar ini ke dalam kereta,” kata pengarah eksekutif rekaan Datsun, Kei Kyu.

GIIAS 2017: Datsun Go Live Concept tunjuk potensi

Grafik camouflage yang digunakan pada kenderaan ini diasaskan daripada warna dan corak yang digunakan dalam fesyen semasa dan kemasan kuning menjadikan kereta ini lebih menonjol. Pada bahagian hadapannya terdapat gril yang besar dan berbentuk heksagon, manakala lampu utama pula lebih nipis. Ia juga tampil lebih tegap dengan adanya lengkuk roda yang lebar dan rim 17 inci. Pada bahagian belakang pula terdapat sayap yang besar.

“Walaupun ini hanya adalah sekadar latihan penggayaan – sesuatu yang memberi gambaran kepada rekaan masa hadapan model Datsun – ia adalah sesuatu yang boleh menjadi rakan baik kepada pemiliknya, dengan membawa gaya serta rekaan yang digemari,” tambah Kyu.

Datsun Go dikuasakan oleh enjin empat silinder 1.2 liter berkuasa 68 PS dan tork 104 Nm, dan ia dipadankan dengan kotak gear manual lima kelajuan. Dalam pasaran Indonesia, kereta ini bersaing terus dengan Daihatsu Ayla/ Toyota Agya dan dipasarkan pada harga Rp112,900,000 (RM36,305).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required