Range Rover Velar 2018 bakal tiba di Malaysia pada awal suku kedua 2018 – tempahan telah mula dibuka

Range Rover Velar 2018 bakal tiba di Malaysia pada awal suku kedua 2018 – tempahan telah mula dibuka

Jaguar Land Rover Malaysia (JLRM) telah memaklumkan bahawa Range Rover Velar 2018 bakal tiba ke pasaran negara oada awal suku kedua 2018. Dinamakan dari prototaip Range Rover yang dihasilkan pada tahun 1969, Velar merupakan SUV saiz sederhana yang ditawarkan dengan pelbagai elemen kemewahan.

Velar yang diposisikan di antara Evoque dan Range Rover Sport telah menggunakan kerangka daripada aluminium berketahanan tingi dan dengan binaan Jaguar Land Rover Lightweight Aluminium Architecture. Malah ia juga dikatakan lebih ringan, hasil penggunaan material aloi aluminium, serta turut dipadankan dengan suspensi double-wishbone untuk hadapan dan Intergral Link di belakang bagi pengendalian yang lebih mantap dan selesa.

Seperti mana yang telah dikhabarkan sebelum ini, Velar turut dipadankan dengan enjin petrol Ingenium 2.0 liter empat-silinder, sama seperti Jaguar F-Type, yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 300 PS dan tork 400 Nm. Ia bakal menyertai barisan dua varian enjin diesel Ingenium iaitu dengan kuasa 180 PS dan 240 PS, serta enjin petrol Ingenium 2.0 liter versi 250 PS.

Range Rover Velar 2018 bakal tiba di Malaysia pada awal suku kedua 2018 – tempahan telah mula dibuka

Seperti mana unit 2.0 liter pada F-Type, petrol Ingenium 300 PS untuk Velar ini juga dipadankan dengan pengecas turbo twin-scroll bersama ceramic ball bearing, dan menurut Land Rover, ia membantu menyalurkan lebih 26% aliran udara untuk meningkatkan lagi prestasinya. Varian petrol ini akan diletakkan di tengah bagi barisan petrol Velar, dengan versi 3.0 liter supercharged V6 380 PS sebagai model spesifikasi tertinggi.

Begitu juga dengan penjana kuasa petrol empat-silinder 300 PS yang dipadankan dengan transmisi automatik lapan-kelajuan. Elemen pilihan termasuk sistem Terrain Response 2 dan All Terrain Progress Control yang menguruskan pacuan semua-roda. Enjin petrol Ingenium 300 PS ini turut berkeupayaan memacu Vela dari 0-96 km/j dalam hanya 5.7 saat.

Namun untuk pasaran Malaysia, JLRM masih belum mendedahkan varian mana yang bakal dibawa masuk. Malah segala perincian penuhnya termasuk harga hanya akan diumumkan pada pelancarannya kelak. Walau bagaimana pun, Range Rover Velar ini telah pun dibuka tempahannya di semua bilik Land Rover di seluruh negara. Malah bagi yang berminat, juga boleh mendaftar DI SINI untuk mendapatkan perkembangan lanjut mengenainya.

GALERI: Range Rover Velar

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required