Yamaha XMax 250 dipertonton di Malaysia – import dari Indonesia, bakal masuk pasaran Mac tahun ini

Yamaha XMax 250 dipertonton di Malaysia – import dari Indonesia, bakal masuk pasaran Mac tahun ini

Selain memperkenalkan model MT-09 yang diperbaharui, Hong Leong Yamaha Motor (HLYM) turut melakukan pra tonton istimewa model XMax 250 semasa acara yang sama. Skuter ini adalah unit import dari Indonesia, dan ia telah dilancarkan di sana pertengahan tahun lalu pada harga 57 juta rupiah (RM16,946).

Yamaha XMax 250 adalah sebuah skuter yang dikuasakan oleh enjin satu silinder empat strok SOHC suntikan bahan api dengan teknologi Blue Core, dan kuasa sebanyak 22.5 hp pada 7,000 rpm dan 24.3 Nm tork pada 5,500 rpm mampu disampaikan ke tayar belakang melalui kotak gear automatik.

Sebagai sebuah skuter, XMax 250 menawarkan pelbagai kemudahan dengan antaranya ruang simpanan bawah tempat duduk yang boleh menempatkan dua helmet fullface, penghadang angin hadapan tinggi, dua ruang simpanan kecil di bawah bahagian pemegang (satu daripadanya mempunyai pengecas 12V) dan sistem tanpa kunci berserta penggera.

Sistem keselamatan skuter ini juga boleh dianggap lengkap dengan brek cakera hadapan dan belakangnya mempunyai sistem ABS, dan sistem kawalan cengkaman (TC) yang boleh ditutup. Lampu LED di depan dan belakang memberikan penyalaan yang lebih terang dan rim 15 incinya dibalut dengan tayar tanpa tiub (tubeless).

Daripada maklumat yang kami terima, XMax 250 ini telah pun diuji untuk perjalanan jarak jauh (endurance) di Malaysia dan telah sedia untuk pasaran. Walaubagaimanapun spesifikasi betul untuk pasaran Malaysia perlu dinantikan sehingga waktu pelancarannya yang dikata akan berlaku pada bulan Mac tahun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • Maria on Jan 12, 2018 at 9:07 pm

    Walaupon bagus ada banyak pilihan tapi tolong la hong leong lancarkan r15 dgn mslaz

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  • cantik juga scooter xmax nie..
    harap harganya pun mampu milik..dengan speksifikasi yang bagus.

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  • arul singaravel on Mar 09, 2018 at 1:52 pm

    RM16k..seriously

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required