Land Rover Defender – 12 unit edisi memorial terakhir diperkenalkan di Malaysia, tiga warna istimewa

Land Rover Defender – 12 unit edisi memorial terakhir diperkenalkan di Malaysia, tiga warna istimewa

Baru-baru ini, Jaguar Land Rover telah memperkenalkan Land Rover Defender Works V8 yang dihasilkan sebanyak 150 unit sahaja. Ia adalah sempena sambutan ke-70 tahun jenama tersebut.

Terkini Jaguar Land Rover Malaysia telah pun mengumumkan 12 unit edisi memorial terakhir bagi110 Double Cab Defender, di mana ia ditawarkan dengan tiga warna istimewa iaitu Montalcino Red, Sicilian Yellow dan Baltic Blue. Ia adalah daripada 150 unit edisi terhad bagi meraikan ulang tahun Land Rover yang ke-70

Simbahan warna kontras menjadi pilihan bagi luaran. Di mana varian Sicilian Yellow dan Montalcino Red ditampilkan bersama hitam berkilat, pada bahagian bumbung, gril hadapan, gerbang roda, penutup lampu utama dan roda 16-inci. Manakala bagi versi Baltic Blue pula, kekemasan perak menjadi pilihan bagi bumbung dan roda.

Di dalamnya, Defender terakhir ini ditampilkan dengan tempat duduk kulit dengan jahitan kontras untuk membuatkan ia nampak lebih sepadan dengan warna luaran. Jahitannya juga kelihatan pada tombol gear dan roda stereng balutan kulit, manakala headlining bagi edisi ini telah ditingkatkan ke Alcantara.

Dijanakan oleh enjin diesel 2.2 liter dengan padanan transmisi manual enam-kelajuan, Defender 110 Double Cab edisi memorial atau peringatan ini ditawarkan pada harga RM198,800, tidak termasuk cukai jalan, insurans dan pendaftaran.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Learn more:

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required