Bajaj Dominar 400 2018 – siri video promosi model tahun 2018 dikatakan mempersenda Royal Enfield

Bajaj baru sahaja memperkenalkan model tahun 2018 bagi Dominar 400 di India, menyaksikan ia kini ditawarkan dalam dua warna baru iaitu Glacier Blue dan Canyon Red, sebagai tambahan kepada warna Rock Matte Black yang sedia ada sebelum ini. Selain itu, semua model baru ini juga didatangkan standard dengan rim 17 inci warna emas.

Selain daripada perubahan warna, bahagian lain motosikal ini masih lagi sama, termasuklah enjinnya – menggunakan unit satu silinder 373 cc suntikan bahan api, dengan teknologi Triple Spark dan DTS-i. Kuasa yang mampu dihasilkan adalah sebanyak 35 PS pada 8,000 rpm dan 35 Nm pada 6,500 rpm, disampaikan ke roda belakang melalui kotak gear enam kelajuan dengan klac jenis slipper.

Walaupun hanya diperbaharui pada warnanya, Bajaj cuba meraikan penerimaan baik Dominar 400 di negara itu selama satu tahun, dengan beberapa siri video dimuat naik di laman Youtube. Ada yang menganggap video ini sebagai kreatif dan mencuit hati, namun ada juga yang merasakan ia seperti mempersendakan motosikal jenama lain seperti Royal Enfield, yang juga terkenal di negara itu.

Bajaj Dominar 400 2018 – siri video promosi model tahun 2018 dikatakan mempersenda Royal Enfield

Perkara ini boleh dilihat pada ruangan komen video tersebut, tetapi pada penglihatan kami, Bajaj tidak ada menyatakan secara jelas ia ditujukan kepada Royal Enfield, dan sekadar menunjukkan kehebatan motosikal baru mereka. Tonton sendiri video ini di bawah dan beritahu kami pendapat anda.

Dominar 400 ini juga pernah dilapor akan tiba di negara kita dalam tahun ini, dan ia mempunyai kelengkapan lain termasuk meter jenis digital, fork teleskopik hadapan 43 mm, monoshock boleh laras di belakang, brek cakera depan dan belakang, sistem ABS dan lampu jenis LED sepenuhnya.



Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required