GALERI: Lagonda Taraf – hanya satu unit di Malaysia

GALERI: Lagonda Taraf – hanya satu unit di Malaysia

Ini satu-satunya model Lagonda Taraf yang ada di Malaysia, selepas diuar-uarkan untuk diperkenalkan dipasaran Malaysia sejak 2015 lagi. Ia merupakan model limosin flagship bagi Aston Martin. Dan, kereta yang sedang anda lihat ini sebenarnya sudah terjual.

Harganya? Anggarannya sudah tentu mahal. Sebagai rujukan, harga model ini untuk pasaran di United Kingdom ialah £696,000 (RM3.8 juta). Ini lebih mahal misalnya kalau digabungkan harga antara Rolls-Royce Phantom (dalam versi wheelbase dilanjutkan) dan Bentley Mulsanne – dan model ini hanya terhad kepada 200 unit sahaja.

Lagonda Taraf dibangun menggunakan kerangka aluminium dan juga hadir dengan panel gentian karbon. Ia menggunakan enjin 6.0 liter V12 yang menghasilkan kuada sebanyak 550 hp dan 630 Nm tork. Semuanya disalurkan ke roda belakang melalui transmisi automatik lapan-kelajuan. Pecutan 0-100 km/j ialah dalam masa 4.4 saat dan laju maksimum yang boleh dicapai 280 km/j.

Penampilannya juga lain daripada yang lain. Rekaan badan yang agak bersegi, lampu utama yang nipis di depan dan diunjur hingga ke bahagian gril memberikan imej sebuah kereta mewah yang “garang” – ia juga merupakan versi yang lebih besar daripada model Rapide.

Bahagian dalaman pula tidak jauh berbeza daripada model berkenaan, dengan papan pemuka yang agak minimalis, empat tempat duduk full-bucket dengan konsol tengah yang dipanjangkan hingga ke belakang. Pilihan untuk memadankan secara custom perincian yang ada turut ditawarkan. Selebihnya boleh ditinjau dari galeri yang kami sediakan ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required