Ford Ranger 2.2L Wildtrak dilancar di M’sia – RM128k

Ford Ranger 2.2L Wildtrak dilancar di M’sia – RM128k

Sime Darby Auto Connexion (SDAC) telah mengumumkan ketibaan Ranger 2.2L Wildtrak di Malaysia. Varian baru Ranger T6 facelift 4×4 High Rider ini menjadi Wildtrak kedua dalam barisan modelnya, menyertai WildTrak 3.2L yang sudah berada dalam pasaran sekian lama.

WildTrak 2.2L ini tidak hanya menggunakan penampilan sebuah Wildtrak seperti FX4 2.2L yang diperkenalkan tahun lalu. Malah, ia mendapat kelengkapan dan barangan sama seperti Wildtrak 3.2L, termasuk ciri keselamatan aktif seperti Adaptive Cruise Control, Lane Departure Alert, Lane Keeping Aid, Forward Collision Warning, Adapative Load Control serta pengesan jarak.

Kelengkapan khas lain untuk varian ini adalah fabrik premium Wildtrak bersama gabungan penggunaan kulit, dan juga jahitan kontras berwarna oren. Bukan sahaja pada tempat duduk, jahitan oren ini turut digunakan pada roda stereng, tombol gear serta papan pemuka.

Barangan lain yang diberi pada WildTrak 2.2L ini adalah pakej grafik Wildtrak dan kemasan luar warna kelabu metalik, yang digunakan termasuk pada gril, sambungan bampar, cermin sisi, bukaan udara di fender, pemegang pintu, rel belakang serta bahagian dalam lampu belakang. Rim 18 incinya juga menggunakan warna kelabu, dan dibalut tayar 265/50.

Barangan lain yang diberi adalah pendingin hawa dua zon automatik, tempat duduk pemandu larasan kuasa lapan arah, kotak konsol dengan pendingin, soket kuasa 230 V untuk mengecas barangan elektrik seperti komputer riba, kamera undur serta sistem infotainmen SYNC 3 dengan enam pembesar suara. Di bahagian tengah papan pemuka terdapat skrin sesentuh lapan inci yang boleh disambung dengan Apple CarPlay dan Android Auto.

Sama seperti varian XLT, Wildtrak 2.2L ini mempunyai ABS, EBD, BA, ESC, Hill Descent Control dan Hill Launch Control, tetapi turut mendapat tambahan enam beg udara (depan, sisi dan bidai), berbanding hanya dua beg udara yang diberi pada varian 2.2L XLT.

Ford Ranger 2.2L Wildtrak dilancar di M’sia – RM128k

Wildtrak baru ini dikuasakan oleh enjin 2.2 liter Duratorq TDCi turbo diesel sama seperti varian XLT, dengan jumlah kuasa 158 hp pada 3,200 rpm dan 385 Nm tork pada 1,600 hingga 2,600 rpm. Enjin ini kemudiannya dipadankan dengan transmisi automatik enam kelajuan 6R80.

Ranger Wildtrak 2.2L ditawarkan dalam tiga warna iaitu Pride Orange, Cool White dan Shadow Black seperti yang dapat dilihat dalam gambar ini. Harga untuknya adalah RM127,888 (Semenanjung Malaysia) termasuk GST, tanpa insurans dan datang bersama jaminan tiga tahun atau 100,000 km serta servis percuma dua tahun atau 40,000 km.

Saksikan spesifikasi penuh Ford Ranger Wildtrak 2.2L ini di CarBase.my.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Learn more:

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required