Brixton BX150 masuk M’sia – 150 cc, harga dari RM9k

Brixton BX150 masuk M’sia – 150 cc, harga dari RM9k

MForce Bike Holdings Sdn Bhd, yang merupakan pengedar rasmi motosikal jenama SYM dan Benelli menambah satu lagi jenama dalam portfolio mereka iaitu Brixton Motorcycles. Ini adalah satu jenama dari Austria dan kemasukannya di Malaysia diperkenalkan melalui model BX150 yang hadir dalam tiga variasi.

BX150 standard datang dengan penampilan klasik biasa, BX150X bergaya scrambler manakala BX150R pula membawa gaya cafe racer. Walaupun rupa sedikit berbeza, kesemuanya masih mempunyai enjin sama iaitu unit satu silinder empat strok 149 cc suntikan bahan api yang dipadankan bersama transmisi lima kelajuan. Kuasa yang mampu dicapai oleh enjin ini adalah 11.67 hp pada 8,000 rpm dan 11.9 Nm tork pada 6,000 rpm.

Pada bahagian hadapan motosikal ini terdapat fork teleskopik serta brek cakera tunggal manakala di belakang terdapat dua penyerap hentak dan juga brek cakera tunggal. Untuk menambahkan ciri keselamatan, brek hadapan dan belakang motosikal ini menggunakan sistem Combined Braking System (CBS).

Secara keseluruhannya, BX150 mencatat berat kasar 157 kg, dan ia datang dengan tangki bahan api berkapasiti 14 liter. Paparan meter pula menggunakan teknologi digital manakala lampu siang dan lampu penunjuk arah menggunakan
sistem LED yang lebih terang.

Harga jualan untuk model BX150 ini bermula dengan RM8,988 untuk model standard, RM9,288 untuk BX150X dan RM9,588 untuk BX150R. Harga ini tidak termasuk insurans dan cukai jalan, dan ia sudah pun berada di semua pengedar sah jenama ini di seluruh Malaysia.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required