Benelli VZ125i dilancar – Malaysia jadi negara pertama terima skuter 124 cc EFI jenama itu, harga dari RM5.3k

Benelli VZ125i dilancar – Malaysia jadi negara pertama terima skuter 124 cc EFI jenama itu, harga dari RM5.3k

Selepas SYM VF3i, MForce Bike Holdings Sdn Bhd sekali lagi menjadikan Malaysia sebagai negara pertama yang menerima produk baru dan kali ini adalah untuk skuter Benelli VZ125i. Model ini boleh mula didapati di kedai pengedar motosikal Benelli seluruh Malaysia Disember ini.

Benelli VZ125i adalah sebuah skuter yang dikuasakan oleh enjin satu silinder empat strok SOHC berpenyejukan udara 124 cc dengan sistem suntikan bahan api. Enjin yang mendapat penarafan Euro 3 ini dipadankan bersama transmisi automatik CVT, dan mampu menghasilkan kuasa 8.4 hp pada 7,500 rpm dan 9.0 Nm tork pada 6,000 rpm.

Antara yang menjadi perhatian pada skuter ini adalah lampu LED padanya, yang digunakan untuk lampu DRL, lampu utama, lampu penunjuk arah dan juga lampu belakang. Kemudiannya, monoshock belakang skuter ini menggunakan unit daripada Kayaba.

Ia juga didatangkan dengan beberapa ciri yang memudahkan pengguna seperti pengecas USB, ruang simpanan bawah tempat duduk cukup untuk satu helmet, dua ruang barangan kecil di bawah pemegang dan juga tangki bahan api 4.9 liter.

Antara kelengkapan lain yang ada pada skuter ini adalah brek cakera hadapan 220 mm dengan angkup dua piston, brek dram di belakang, rim 14 inci dengan tayar tanpa tiub 70/90 di hadapan dan 80/90 di belakang, fork teleskopik dan panel meter digital.

Untuk model biasa VZ125i, ia didatangkan dalam piilhan dua warna iaitu merah dan biru, dengan harga jualan RM5,288 manakala versi VZ125i SE berwarna hitam matte yang mempunyai aksesori seperti tuil brek aluminium, lapik kaki aluminium serta monoshock Kayaba dengan sub-tank di belakang dijual pada harga RM5,888. Semua harga ini termasuk SST tetapi tanpa insurans dan kos pendaftaran lain.

GALERI: Benelli VZ125i

GALERI: Benelli VZ125i SE

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required