Lesen Motosikal Terengganu Sejahtera – untuk 25,000 belia Terengganu, pendaftaran bermula Februari 2019

Lesen Motosikal Terengganu Sejahtera – untuk 25,000 belia Terengganu, pendaftaran bermula Februari 2019

Demi mengatasi masalah anak muda yang menunggang motosikal tanpa lesen, kerajaan Terengganu telah mengadakan satu program khas pemberian lesen motosikal secara percuma yang dinamakan sebagai Lesen Motosikal Terengganu Sejahtera (LMTS).

Menurut laporan daripada Harian Metro, pendaftaran untuk program ini akan dimulakan pada bulan Februari 2019 hingga Mac 2019 secara atas talian dan manual, dengan sasaran untuk sebanyak 25,000 orang belia yang berumur antara 16 hingga 40 tahun.

“Pada bulan ini juga kita akan mengadakan mesyuarat akhir dengan semua agensi yang terbabit di dalam pelaksanaan program ini dan mengiklankannya dan juga mengedarkan borang secara manual kepada seluruh Pejabat Dewan Undangan Negeri (DUN), Institut Modal Insan Terengganu Sejahtera (i-MiTS) dan Majlis Pengurusan Komuniti Kampung (MPKK) kawasan masing-masing,” kata Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Belia, Sukan dan Badan Bukan Kerajaan (NGO) Negeri, Wan Sukairi Wan Abdullah.

Mereka yang berminat dengan program ini boleh mengisi borang dan menghantarnya kepada badan terlibat, dan kemudiannya proses pemilihan akan dibuat berdasarkan kriteria tertentu. Sekiranya lulus, mereka kemudiannya akan diberi baucar untuk dibawa ke institut memandu terlibat.

Tambah Wan Sukairi lagi, selain pengambilan lesen, mereka yang terpilih untuk program ini juga akan diberi insuran takaful selama satu tahun selepas berjaya mendapatkan lesen motosikal masing-masing. Program ini melibatkan perbelanjaan sebanyak RM7 juta.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required