PLUS tawar 10% diskaun tol untuk lebuhrayanya termasuk LPT2 pada 5 Feb ini sempena TBC

PLUS tawar 10% diskaun tol untuk lebuhrayanya termasuk LPT2 pada 5 Feb ini sempena TBC

PLUS Malaysia Berhad (PLUS) telah mengumumkan pemberian diskaun tol sebanyak 10% untuk kenderaan kelas 1 yang menggunakan rangkaian Lebuh raya PLUS dan Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) pada 5 Februari ini sempena Perayaan Tahun Baru Cina.

Menurut Pengarah Urusan PLUS, Datuk Azman Ismail, “Pada 5 Februari ini, pelanggan lebuh raya akan diberikan diskaun tol sebanyak 10% ketika membayar tol di antara jam 12 pagi hingga 11.59 malam. Ia diberikan sebagai penghargaan terhadap sokongan pelanggan serta meraikan sambutan Tahun Baharu Cina.”

Diskaun tol ini diberikan kepada pelanggan kenderaan Kelas 1 ketika mereka membayar atau membuat transaksi tol di Lebuh raya PLUS iaitu di Lebuhraya Utara-Selatan, Lebuhraya Baru Lembah Klang (NKVE), Lebuhraya Seremban-Port Dickson (SPDH), Lebuhraya Utara-Selatan Hubungan Tengah (ELITE), Lebuhraya Laluan Kedua Malaysia-Singapura (Linkedua), Lebuhraya Butterworth-Kulim (BKE), Jambatan Pulau Pinang serta Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2).

PLUS tawar 10% diskaun tol untuk lebuhrayanya termasuk LPT2 pada 5 Feb ini sempena TBC

Sebagai contoh, sekiranya pelanggan mula memasuki lebuh raya pada jam 8 malam pada 4 Februari tetapi keluar dari lebuh raya dan membuat bayaran/transaksi tol pada jam 1 pagi pada 5 Februari, mereka akan tetap layak menikmati diskaun tersebut.

Walau bagaimanapun, diskaun tersebut tidak diberikan untuk transaksi tol di Plaza Tol Tanjung Kupang. Ia juga tidak ditawarkan kepada pelanggan di Jambatan Pulau Pinang yang sedang menikmati diskaun tol 20 peratus yang sedia ada.

Pemberian diskaun tol ini juga merupakan tambahan kepada Program Kesetiaan PLUSMiles yang diperkenalkan oleh PLUS sebelum ini. Menerusi program kesetiaan ini, pelanggan yang berdaftar akan memperolehi 1 mata ganjaran bagi setiap satu kilometer perjalanan mereka di lebuhraya PLUS. Pada 5 Februari ini, ahli PLUSMiles yang berdaftar yang mendapat diskaun tol 10% akan turut menikmati ganjaran PLUSMiles ini.

PLUS tawar 10% diskaun tol untuk lebuhrayanya termasuk LPT2 pada 5 Feb ini sempena TBC

Klik untuk besarkan

Mata ganjaran tersebut boleh ditebus dalam bentuk tambah nilai tol di pusat khidmat pelanggan PLUS terpilih atau barangan atau baucar yang menarik secara online di laman web PLUSMiles di www.plusmiles.com.my. Selain itu, ahli PLUSMiles yang berdaftar juga berpeluang menikmati pelbagai tawaran serta diskaun menarik daripada rakan-rakan niaga PLUSMiles.

Dalam masa yang sama, PLUS turut mengeluarkan jadual cadangan perjalanan untuk pengguna Lebuhraya Utara Selatan bagi tempoh 31 Januari dan 10 Februari. Justeru, anda dinasihati agar mengikut jadual cadangan ini bagi mengelakkan anda terperangkap dalam kesesakan di lebuhraya berkenaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required