Pihak swasta dipelawa bantu usaha kurangkan kadar kemalangan jalan raya; 7,000 maut pada 2017 – Loke

Pihak swasta dipelawa bantu usaha kurangkan kadar kemalangan jalan raya; 7,000 maut pada 2017 – Loke

Pihak swasta dialu-alukan membantu kerajaan dalam usaha mengurangkan kadar kemalangan jalan raya, ini termasuklah majikan juga perlu memberi kesedaran tentang pentingnya aspek keselamatan di jalan raya bagi memastikan pekerja mereka selamat pergi dan balik bekerja.

“Tidak cukup kita hanya selamat di tempat kerja, dalam kilang tetapi apa yang penting kita kena selamat ketika datang bekerja dan selepas kita balik bekerja kerana selalunya kemalangan berlaku ketika mereka datang ke tempat kerja dan selepas balik bekerja,” ujar Menteri Pengangkutan Anthony Loke seperti yang dilaporkan oleh Bernama.

Loke turut berkata kira-kira 6,000 hingga 7,000 orang meninggal dunia di atas jalan raya setiap tahun dan pada 2017, ia merekodkan hampir 7,000 orang maut dalam kemalangan jalan raya.

“Saya nak lihat kesedaran mengenai keselamatan jalan raya meningkat dan kemalangan ini boleh kita elakkan kalau kita lebih berhati-hati,” katanya lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required