TGR Musim Ketiga bakal kembali September nanti – tampil dua selebriti baru, Ain Edruce dan Shafiq Kyle

TGR Musim Ketiga bakal kembali September nanti – tampil dua selebriti baru, Ain Edruce dan Shafiq Kyle

UMW Toyota Motor Sdn Bhd telah umumkan, festival perlumbaan Toyota Gazoo Racing (TGR) akan kembali lagi untuk musim ketiga, bermula 6-7 September nanti, bertempat di Kuala Terengganu.

Sama seperti format penganjurannya sebelum ini, ia akan melibatkan empat pusingan dengan lapan perlumbaan keseluruhan yang dianjurkan di dalam litar jalanan yang direka khusus, termasuk satu lokasi di Litar Antarabangsa Sepang. Kelas perlumbaan juga akan dikekalkan, iaitu kelas Promotional untuk barisan selebriti, diikuti oleh kelas Sporting dan Super Sporting, masing-masing bagi pelumba-pelumba amatur dan profesional.

Bagaimanapun, ada dua muka baru bagi selebriti yang akan turut serta kali ini, iaitu pelakon Ain Edruce dan Syafiq Kyle yang turut akan berlumba. Mereka akan disertai oleh nama-nama yang sudah sinonim dengan TGR sebelum ini, seperti Shukri Yahaya, Shawn Lee, Nabil Ahmad, Khai Bahar, Nabila Razali, Wani Hasrita, Janna Nick dan juara bertahan, Diana Danielle.

TGR Musim Ketiga bakal kembali September nanti – tampil dua selebriti baru, Ain Edruce dan Shafiq Kyle

Selain itu, perlumbaan maya Velocity E-Sports yang mula diperkenalkan musim lalu yang telah berjaya menarik sebanyak 400 penyertaan turut akan diteruskan bagi edisi kali ini. Tambahan terbaru kepada TGR Festival musim baru ini turut akan melibatkan Gazoo Racing Outlet yang akan mempamerkan model-model kenderaan yang diilhamkan daripada penglibatan Toyota dalam sukan permotoran, dengan satu daripadanya ialah Gazoo Racing Supra.

“Toyota telah meraih begitu banyak pencapaian di dalam sukan perlumbaan dan kami ingin membawa peminat dan pelanggan di sini lebih dekat kepada jenama Toyota dan barisan produknya dengan memanfaatkan warisan perlumbaan selama ini.

“TGR Festival bukanlah untuk sekadar menjual lebih banyak kenderaan, sebaliknya untuk meraikan kejayaan Toyota dan Gazoo Racing di dalam peta sukan perlumbaan dunia, dari Rali Dakar dan Kejuaraan Rali Dunia hinggalah kepada kejayaan terbaru di dalam 24 Jam Le Mans, dan menerjemahkan pencapaian ini untuk dimanfaat dan dipersembahkan kepada khalayak umum,” ujar Timbalan Pengerusi UMW Toyota Motor, Akio Takeyama.

TGR Musim Ketiga bakal kembali September nanti – tampil dua selebriti baru, Ain Edruce dan Shafiq Kyle

Presiden UMW Toyota Motor, Ravindran K pula menjelaskan, TGR Festival merupakan medan untuk membuktikan keupayaan kenderaan Toyota, terutamanya Vios. “Pengeluar kenderaan hari ini berkongsi matlamat untuk menghasilkan kereta yang praktikal, mampu milik, ekonomikal, tahan dan padat dengan teknologi termaju.

“Bagi Toyota, adalah sama penting untuk kenderaan yang dihasilkan untuk menepati semua itu, serta turut teruji ketahanannya dalam keadaan yang mencabar, memberikan sisi pemanduan yang memuaskan serta prestasi serta pengalaman pemilikan yang menyeronokkan,” jelas beliau.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required