Honda Malaysia panggil semula CR-V tahun 2018 – butang tuil gear perlu ditukar, libatkan 7,050 unit

Honda Malaysia panggil semula CR-V tahun 2018 – butang tuil gear perlu ditukar, libatkan 7,050 unit

Honda Malaysia (HM) hari ini mengumumkan kempen kemaskini produk yang melibatkan 7,050 unit SUV segmen-C Honda CR-V model tahun 2018, untuk menukar butang pada tuil penukar gear (push knob button) sebagai langkah pencegahan. Walau bagaimanapun, model-model yang berada dalam bilik pameran tidak terlibat dengan panggilan semula ini dan HM menyatakan bahawa mereka akan terus telus dan mengetatkan kawalan untuk pelanggan mereka.

Tuil penukar gear model yang terlibat mungkin akan menyebabkan pemilik sukar untuk menggerakkan tuil gear dari kedudukan ‘P’, dan panggilan semula ini adalah sebagai langkah mencegah untuk berlakunya simptom berkenaan. HM turut meminta maaf kepada kerana perlu ke pusat servis kerana kempen kemaskini produk tersebut.

Tiada sebarang kos pemasangan mahupun kos buruh dikenakan kepada pelanggan, kerana kesemuanya akan ditanggung oleh Honda Malaysia. Pemilik-pemilik yang terlibat akan dihubungi menerusi surat, lengkap dengan perincian kempen kemaskini produk berkenaan. Pelanggan yang telah menerima surat tersebut dinasihatkan untuk menghantar kereta mereka ke pusat servis terdekat untuk diperiksa.

Tidak pasti sama ada CR-V terlibat atau tidak? Anda boleh hubungi Honda Malaysia di talian 1-800-88-2020 atau periksa di laman rasmi mereka, www.honda.com.my.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required