Zarco sah ganti Nakagami untuk baki tiga perlumbaan

Zarco sah ganti Nakagami untuk baki tiga perlumbaan

Selepas kerjasama antara Johann Zarco dan KTM ditamatkan, banyak khabar angin yang muncul berkenaan hala tuju pelumba tersebut. Namun, yang betul-betul rasmi sekarang adalah khidmat beliau akan digunakan sebagai pengganti kepada Takaaki Nakagami dalam pasukan LCR Honda Team.

Nakagami terpaksa ‘melepaskan’ sebentar kedudukan beliau sebagai pelumba kerana perlu menjalani pembedahan bahu dan pulih sebelum musim 2020 bermula. Kontrak beliau bersama pasukan itu juga sudah disambung untuk tahun 2020. Jadi, Zarco akan berlumba menggunakan jentera Honda RC213V di Australia, Malaysia dan Valencia.

“Masa saya menghubungi Zarco, beliau ada menunjukkan keinginan dan kami telah bersama mengambil langkah persediaan seterusnya, yang akan lengkap di Valencia. Dari pihak kami, kami akan memberi usaha yang maksimum untuk menyokong Zarco, seorang pelumba yang menunjukkan bakat besar dan profesional sepanjang karier beliau,” kata ketua pasukan LCR Honda Team, Lucio Cecchinello.

Zarco sah ganti Nakagami untuk baki tiga perlumbaan

“Saya sangat berterima kasih dengan peluang ini, dan akan melakukan yang terbaik untuk mendapat keputusan bagus dan menikmati masa ini, kerana ia mungkin adalah tiga perlumbaan terakhir saya untuk masa yang panjang. Kita tengok nanti apa yang boleh saya lakukan. Sasarannya adalah untuk berlumba dengan rentak yang baik, dan mendapatkan semula rasa bagus yang pernah saya alami sebelum ini,” kata Zarco.

Zarco sebelum ini pernah dinobatkan sebagai juara dunia Moto2 sebanyak dua kali dan rookie terbaik MotoGP pada tahun 2017. Antara pihak yang sudah menunjukkan minat kepada Zarco selepas beliau ‘berpisah’ dengan KTM adalah Yamaha, yang telah mendekati beliau untuk menjadi penunggang ujian (test rider).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required