Yamaha Lagenda 115Z GP SRT Limited Edition, RM5.6k

Yamaha Lagenda 115Z GP SRT Limited Edition, RM5.6k

Bersempena dengan pusingan terakhir Malaysian Cub Prix yang berlangsung di Litar Sepang hari ini, Hong Leong Yamaha Motor Sdn Bhd (HLYM) telah melancarkan sebuah model edisi terhad Lagenda GP SRT Edition.

Seperti yang boleh dilihat, model ini menggunakan penampilan yang mendapat inspirasi daripada jentera YZR-M1 yang digunakan oleh Franco Morbidelli dan Fabio Quartararo dalam perlumbaan MotoGP melalui pasukan Petronas Yamaha SRT.

Selain daripada itu, bahagian mekanikal serta kelengkapannya masih lagi sama seperti Lagenda 115Z yang berada dalam pasaran sebelum ini. Ia dikuasakan oleh enjin satu silinder 113.7 cc empat strok SOHC suntikan bahan api berkuasa 10 hp dan 9.9 Nm tork, bersama padanan kotak gear empat kelajuan.

Kelengkapan lainnya adalah termasuk fork teleskopik, dua penyerap hentak di belakang, brek cakera di depan dan dram di belakang, tangki bahan api 4.1 liter, rim 17 inci, tayar 70/90 di hadapan dan 80/90 di belakang serta pemula enjin tendang dan elektrik.

Selain jaminan selama dua tahun atau 20,000 km, Lagenda 115Z GP SRT Limited Edition ini juga didatangkan dengan sijil pemilikan khas yang disahkan sendiri oleh HLYM. Ia akan bermula berada di pasaran pertengahan bulan Disember ini pada harga RM5,580.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required