Honda Augmented Driving Concept bakal tunjuk fungsi roda stereng baru pemanduan autonomous

Honda Augmented Driving Concept bakal tunjuk fungsi roda stereng baru pemanduan autonomous

Pada bulan hadapan, pameran elektronik CES 2020 akan berlangsung di Las Vegas, Amerika Syarikat dan antara pengeluar kenderaan yang akan hadir adalah Honda. Syarikat ini telah pun mendedahkan apa yang akan dibawa ke sana, termasuklah sebuah kenderaan yang digelar sebagai Augmented Driving Concept.

Tidak banyak perincian yang didedahkan berkenaan kenderaan ini, kecuali satu gambar bahagian luar dan satu gambar bahagian dalam yang lebih fokus kepada stereng. Kenderaan ini dihasilkan dengan tujuan untuk “menjawab peralihan budaya kepada kenderaan autonomous.”

Menurut Honda, kenderaan ini mempunyai lapan mod di antara fungsi pemanduan autonomous penuh dan semi-autonomous, dan pelbagai unit pengesan yang dipasang pada kenderaan ini boleh membaca kelakuan pengguna seterusnya melaras kepada mod yang bersesuaian.

Honda Augmented Driving Concept bakal tunjuk fungsi roda stereng baru pemanduan autonomous

Satu lagi teknologi yang mahu diketengahkan oleh Honda pada kenderaan ini adalah roda stereng yang dicipta semula untuk memberi pengalaman pemanduan yang baru. Tepuk dua kali pada stereng ini, enjin akan dihidupkan, tarik untuk memperlahankan kenderaan dan tekan untuk memecut. Pengunjung di CES juga boleh merasakan pengalaman menggunakan roda stereng baru ini dalam satu demonstrasi simulasi.

Rekaan keseluruhan kenderaan ini tidak diterangkan, mungkin kerana ia sekadar digunakan sebagai platform untuk menunjukkan teknologi baru yang ada tetapi dari gambarnya kita boleh melihat sebuah kenderaan yang tidak mempunyai bumbung, cermin hadapan rendah, rim besar dan bahagian hadapan yang mempunyai lapisan plastik menggelembung.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required