TVS iQube skuter janaan elektrik dengan tork 140 Nm

TVS iQube skuter janaan elektrik dengan tork 140 Nm

Pengeluar motosikal dari India, TVS Motor Company melancarkan sebuah skuter elektrik untuk pasaran sana, yang dinamakan sebagai iQube. Ia dikuasakan oleh bateri lithium ion yang memberi kuasa kepada motor elektrik 4.4 kW, dan tork maksimum 140 Nm.

Bateri pada iQube boleh dicas penuh dalam masa sekitar lima jam, dan selepas itu, ia boleh bergerak untuk jarak sehingga 75 km. Laju maksimum adalah 78 km/j manakala pecutan 0-40 km/j boleh dilakukan dalam masa 4.2 saat.

Kelengkapan lain yang terdapat pada motoikal ini adalah termasuk rim 12 inci dengan tayar 90/90, fork teleskopik, dua penyerap hentak di belakang, brek cakera di hadapan dan dram di belakang, serta panel instrumen TFT dengan sistem sambungan Smart X Connect.

Melalui sistem ini, yang boleh disambungkan kepada telefon bimbit, pengguna boleh pelbagai fungsi seperti navigasi, status bateri, geofencing, pemberitahuan panggilan dan mesej, amaran lebih kelajuan, kedudukan motosikal serta statistik tunggangan.

Selain daripada ciri yang disebutkan ini, iQube juga datang dengan fungsi unik Q-Park Assist iaitu bantuan kuasa untuk bergerak ke hadapan dan belakang apabila hendak meletakkan kenderaan. Ia juga datang dengan dua mod tunggangan. Di India, iQube dijual pada harga 115,000 Rupee (RM6,579).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required