Jacob & Co. Bugatti Chiron Tourbillon – jam tangan dengan enjin W16 yang bergerak di dalam, RM1.2 juta!

Jacob & Co. Bugatti Chiron Tourbillon – jam tangan dengan enjin W16 yang bergerak di dalam, RM1.2 juta!

Seumur hidup anda, jam tangan apa yang anda rasa paling tak masuk akal? Cuba bandingkan dengan jam baru dari Jacob & Co yang dibuat untuk Bugatti ini – seperti namanya, Bugatti Chiron Tourbillon, ia adalah jam yang dihasilkan berdasarkan hypercar Bugatti Chiron, dan ia mempunyai enjin W16 yang bergerak di dalamnya!

Tekan butang di bawah jam tersebut, anda boleh lihat dengan jelas bagaimana kesemua 16 omboh dalam blok enjin W berkenaan bergerak dengan lancar, bahkan ia turut dihubungkan kepada satu aci engkol yang berputar di tengah, bersama sepasang turbin dengan kipas yang turut berpusing.

Enjin jam bersama replika enjin Chiron tersebut duduk di dalam perumah yang diperbuat dari kristal Sapphire, dan ia kelihatan seperti disokong oleh empat “penyerap hentak” pada setiap sudut. Ia juga diberikan satu tolok seakan penunjuk aras bahan api, tetapi sebenarnya ia berfungsi sebagai penunjuk aras kuasa bateri yang boleh bertahan selama 60-jam.

Harganya? Seutas jam tangan ini dijual pada harga US$280,000 atau sekitar RM1.2 juta! Kita mungkin rasa mahal dan tak masuk akal, tapi bagi mereka yang mampu beli Bugatti Chiron yang berharga RM12 juta, apalah sangat RM1.2 juta tu kan?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required