Auto Bavaria beroperasi seperti biasa mulai 4 Mei

Auto Bavaria beroperasi seperti biasa mulai 4 Mei

Auto Bavaria telah mengumumkan perniagaannya di seluruh negara telah beroperasi semula mulai 4 Mei, dengan mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan oleh kerajaan.

Ini bermakna unit jualan dan selepas jualannya kini telah pun kembali dibuka, walau bagaimana pun Auto Bavaria masih melaksanakan sistem ‘drop-off’ bagi perkhidmatan penyelenggaraannya. Untuk pelanggan yang mahu menghantar kereta masing-masing untuk diselenggara, perlulah membuat temujanji terlebih dahulu dengan pusat servis berhampiran.

Untuk waktu operasinya, premis yang melibatkan bilik pameran akan dibuka dari jam 8.30 pagi hingga 5.30 petang pada setiap hari Isnin hingga Sabtu, dan 10 pagi hingga 5 petang untuk Ahad dan cuti umum. Manakala pusat servis pula dibuka dari jam 8 pagi hingga 5 petang pada Isnin hingga Jumaat, dan 8 pagi hingga 12.30 tengahari pada Sabtu.

Auto Bavaria beroperasi seperti biasa mulai 4 Mei

Pembukaan semula fasiliti bagi hampir kesemua sektor perniagaan mulai 4 Mei 2020 dengan mengikut SOP yang ditetapkan adalah sejajar dengan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) yang diumumkan oleh Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Beliau berkata, penggantungan ekonomi sejak PKP dilaksanakan pada 18 Mac telah mengakibatkan negara mengalami kerugian sekitar RM2.4 bilion sehari, dan jumlah keseluruhan kerugian setakat ini telah mencecah RM63 bilion. Jika PKP yang telah pun memasuki fasa ke-empat, diteruskan dalam tempoh sebulan lagi, katanya, negara akan kerugian lagi RM35 bilion.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Learn more:

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required