Hyundai Malaysia sediakan subsidi kepada pengedar dan perunding jualan yang terkesan akibat PKP

Hyundai Malaysia sediakan subsidi kepada pengedar dan perunding jualan yang terkesan akibat PKP

Hyundai-Sime Darby Motors mengumumkan syarikat itu akan menawarkan subsidi kepada pengedar-pengedar dan perunding jualan bagi meringankan kekangan kewangan yang mungkin mereka hadapi akibat pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ini.

Langkah ini bakal menyaksikan “Elaun Kesukaran” disediakan kepada perunding jualan – melalui pengedar masing-masing – secara bulanan bermula dari April hingga Jun 2020. Ini sah kepada mereka yang telah bertugas selama tiga bulan ke atas, dan bukan dalam tempoh penamatan perkhidmatan.

Sementara itu, pengedar pula akan ditawarkan subsidi kewangan bagi perbelanjaan pemasaran atas talian dan pembelian cecair sanitasi, pembasmi kuman serta pembaca suhu badan yang digunakan di premis jualan dan servis mereka bagi tujuan pematuhan SOP dan penghindaran wabak Covid-19.

Hyundai Malaysia sediakan subsidi kepada pengedar dan perunding jualan yang terkesan akibat PKP

Syarikat itu juga telah melaksanakan beberapa langkah untuk memastikan kesihatan dan keselamatan di semua cawangan yang baru memulakan operasi, termasuk penggunaan cecair sanitasi tangan dan pembaca suhu badan bagi semua pelanggan dan pekerja, aktiviti pembasmian kuman yang kerap untuk premis serta pembasmian kuman terhadap kenderaan pelanggan secara berkala.

“Pandemik ini telah memberi kesan teruk kepada sektor automotif. Kami memahami kesukaran yang dihadapi oleh pengedar dan perunding jualan, dan berharap bantuan serta subsidi yang diberi ini akan dapat meringankan beban mereka serta dalam menjalankan langkah-langkah kesihatan dan keselamatan yang ketat di premis masing-masing,” jelas Pengarah Urusan HSDM, Low Yuan Lung.

Bagi pemilik kenderaan pula, HSDM sebelum ini mengumumkan program lanjutan jaminan Hyundai CARE bagi mereka yang terkesan dengan tempoh PKP. Program berkenaan sah kepada semua kenderaan dengan jaminan yang tamat antara 18 Mac hingga 28 April 2020, yang akan diberikan lanjutan sehingga 31 Mei 2020. Sekiranya tempoh PKP dilanjutkan, lanjutan 30 hari lagi akan diberikan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Learn more:

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required