Pelancaran digital Porsche 718 Cayman GT4 dan 718 Spyder di Malaysia — tonton secara live di sini, 8pm!

Pengenalan rasmi model Porsche 718 Cayman GT4 dan Porsche 718 Spyder akan diadakan jam 8 malam ini, dan anda boleh mengikuti majlis pelancarannya di sini secara langsung. Kedua-dua Cayman GT4 dan 718 Spyder dikuasakan oleh enjin 4.0 liter NA enam-silinder dengan janaan kuasa 420 PS dan 420 Nm tork dari 5,000 rpm hingga 6,800 rpm. Ini hanya sedikit kurang jika dibandingkan dengan jentera litar Cayman GT4 Clubsport. Laju maksimum enjin ialah 8,000 rpm, dengan ciri nyah-aktif silinder.

Ini digandingkan dengan transmisi manual enam-kelajuan, yang datang bersama dual-mass flywheel dan fungsi throttle-blip. Kedua-dua model coupe dan roadster ini memberikan pecutan 0-100 km/j 4.4 saat. Laju maksimum bagi GT4 ialah 304 km/j, sementara “Boxter Spyder” memberikan 301 km/j.

Pelancaran digital Porsche 718 Cayman GT4 dan 718 Spyder di Malaysia — tonton secara <em>live</em> di sini, 8pm!

Pembaharuan aerodinamik pada Cayman GT4 menyaksikan downforce ditingkatkan sehingga 50%. Kedua-dua model ini memanfaatkan penyenyap ekzos dengan lengkung kebuk tunggal rekaan baru, yang turut menyediakan ruang untuk diffuser yang berfungsi. Ini sahaja menyumbang kepada 30% downforce gandar belakang pada GT4.

Sementara itu, bagi model coupe, wing belakang memberikan 20% lebih downforce berbanding model sebelumnya, diterjemahkan kepada tambahan 12 kg downforce pada 200 km/j. Ini diimbangkan di depan dengan spoiler lip, sementara aliran udara pada roda depan dikawal oleh tirai udara.

Pelancaran digital Porsche 718 Cayman GT4 dan 718 Spyder di Malaysia — tonton secara <em>live</em> di sini, 8pm!

Bagi 718 Spyder, spoiler belakangnya boleh digerakkan, yang akan diaktifkan pada kelajuan 120 km/j. Bersama dengan diffuser, menurut Poorsche ia Boxster pertama yang menghasilkan downforce di gandar belakang. Spyder juga hadir dengan mekanisme bumbung manual untuk penjimatan berat.

Maklumat lanjut serta harganya untuk pasaran tempatan akan diketahui sebentar lagi, sebaik sahaja dua model ini dilancarkan secara rasmi sebentar lagi. Teruskan bersama kami di saluran ini, jam 8 malam.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Learn more:

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required