AD: BMW Motorrad R 18 First Edition akan tiba di Malaysia Oktober ini – terhad hanya 18 unit, buat tempahan anda sekarang!

Motosikal keluaran BMW Motorrad sememangnya terkenal dengan inovasi yang membawa kepada rekaan dan penggayaan unik seperti suspensi dan tetapan enjin. Contoh terbaik yang boleh ditunjukkan adalah penggunaan enjin boxer atau yang mempunyai silinder mendatar.

Dalam segmen motosikal cruiser yang menitik beratkan aspek warisan, BMW Motorrad telah memperkenalkan model terbaru R 18, sebuah cruiser rendah berbadan seperti bobber dan menggunakan kapasiti enjin paling besar pernah dihasilkan oleh pengeluar Jerman itu – 1,802 cc.

Enjin boxer dua silinder yang digunakan pada R 18 mampu menghasilkan 91 hp pada 4,750 rpm dan 152 Nm pada 3,000 rpm. Malah menjadikannya bersesuaian dengan karekter cruiser, 150 Nm tork sudah boleh dinikmati bermula 2,000 rpm hingga 4,000 rpm. Sistem penyampaian kuasa kepada roda belakang yang menggunakan syaf terbuka mendapat inspirasi daripada model BMW R 5 tahun 1936 dan ia juga dilengkapi dengan fork teleskopik serta monoshock belakang yang tersembunyi.

AD: BMW Motorrad R 18 First Edition akan tiba di Malaysia Oktober ini – terhad hanya 18 unit, buat tempahan anda sekarang!

Penggayaan berinspirasikan warisan pada R 18 digabungkan bersama inovasi dan teknologi sistem elektronik moden tambahan seperti Hill Start Assist, Automatic Stability Control dan Engine Drag Torque Control yang dapat membantu mengurangkan lantunan roda belakang apabila menukar kepada gear rendah sekaligus memberikan lebih stabiliti. Semua lampu pada R 18 menggunakan teknologi LED dan ia juga boleh dinaik taraf dengan lampu membelok adaptif.

Malaysia bakal menerima R 18 versi First Edition, di mana ia datang dengan cat hitam klasik berserta pinstripe putih, kemasan krom, tanda pada tempat duduk serta lencana ‘First Edition’ pada bahagian tepi. Ia boleh menjadi milik anda pada harga cadangan RM156,500.

Model istimewa ini akan tiba pada bulan Oktober 2020 dan hanya akan terdapat 18 unit sahaja untuk pasaran Malaysia, jadi anda perlu pantas dan lakukan tempahan R 18 atas talian. Untuk mengetahui lebih lanjut tentang cruiser R 18, anda boleh klik di sini, atau untuk model-model lain BMW Motorrad, anda boleh lawat laman ini.

GALERI: BMW R18