Bentley Continental GT Mulliner Convertible 2021 – tunjuk hasil kerja lebih teliti, enjin W12 635 hp, 900 Nm

Bentley Continental GT Mulliner Convertible 2021 – tunjuk hasil kerja lebih teliti, enjin W12 635 hp, 900 Nm

Selepas didedahkan pada bulan Februari lepas, Bentley Continental GT Mulliner Convertible 2021 akan membuat penampilan pertama di depan orang ramai waktu acara Cheval Blanc di Saint-Tropez, Perancis. Model ini terletak paling atas dalam keluarga Continental GT Convertible dan merupakan model pertama yang dimasukkan dalam portfolio Collections baru yang diperkenalkan oleh Bentley Mulliner.

Pada bahagian luar, model ini menggunakan gril Double Diamond baru bersama bukaan udara tepi khas Mulliner, serta rim 22 inci yang mempunyai logo boleh imbang sendiri (tulisan B tersebut tidak akan terbalik). Kemasan walnut veneer yang berwarna Grand Black datang secara standard tetapi Mulliner juga menawarkan 88 kemasan kayu lain yang boleh dipilih dengan pelbagai warna.

Masuk ke bahagian dalam, Mulliner menunjukkan hasil kerja yang lebih tinggi berbanding sebelum ini. Banyak bahagian menggunakan jahitan Double Diamond, termasuk di tepi pintu dan panel belakang tempat duduk. Menurut Bentley, hampir 400,000 jahitan dibuat (seluruh kabin) untuk menghasilkan perincian sebegini dan setiap bentuk berlian itu mempunyai 712 jahitan sendiri. Mereka mengambil masa 18 bulan untuk membangunkan proses sulaman ini.

Terdapat lapan kombinasi warna dua tona disediakan untuk bahagian dalam, manakala konsol tengah pula menempatkan jam khas Mulliner yang dibuat oleh Breitling. Penampilan yang sama dengan jam ini turut dipaparkan pada panel instrumen LED di hadapan pemandu.

Barangan mewah lain yang dipasang pada model ini adalah sistem audio Naim for Bentley 1,800 watt, 20-channel yang turut termasuk dengan 18 pembesar suara, dua transducer Active Bass dan lapan mod pemproses bunyi digital. Semasa mendapatkan kereta ini, pembeli akan menerima kunci dalam kotak khas buatan tangan yang mempunyai logo Mulliner serta warna sama seperti kereta.

Continental GT Mulliner Convertible 2021 boleh didapati dengan enjin V8 4.0 liter twin turbo yang berkuasa 550 hp dan 770 Nm, atau W12 6.0 liter twin turbo berkuasa 635 hp dan 900 Nm. Catatan masa pecutan 0-100 km/j untuk model ini adalah masing-masing 4.1 saat dan 3.7 saat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required